• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403073023029
  • خبرنگار : 50214

معاون کمیته امداد یزد:

حمایت‌های کمیته مبتنی بر رعایت عزت نفس مددجویان است

حمایت‌های کمیته مبتنی بر رعایت عزت نفس مددجویان است

ایسنا/یزد معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تاکید کرد: تمام حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری جهت مددجویان با رعایت کامل عزت نفس آنان ارائه می‌شود.

«علی‌اکبر سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۱۳ هزار سرپرست خانوار و ۱۲ هزار سالمند هستند.

وی ضمن بیان این که تمام اهتمام کمیته امداد در رابطه با حمایت از نیازمندان، توانمندسازی آنهاست، گفت: با این حال حمایت‌های این نهاد نیز مبتنی بر رعایت کامل عزت نفس افراد تحت پوشش است و حتی تحقیقات محلی در مورد افرادی که درخواست مساعدت دارند نیز به صورت کاملاً الکترونیک و نامحسوس انجام می‌شود.

سلمانی در این باره خاطرنشان کرد: امروزه افراد جهت درخواست مساعدت از کمیته امداد از طریق سامانه هوشمند امداد(سها) ثبت نام می‌کنند و مددکاران کمیته امداد براساس کد ملی ثبت شده، شرایط متقاضی را از لحاظ این که جزو دهک‌های اول تا سوم و فاقد بیمه و شغل باشد را بررسی و در تماس با فرد مشمول از وی برای بازگشایی حساب بانکی دعوت می‌کنند امکان استفاده از مستمری و سایر خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

وی به برخی خدمات کمیته امداد به افراد تحت پوشش مانند خدمات درمانی، مسکن، تامین جهیزیه، تحصیلی و معیشت و غیره اشاره کرد و گفت: تمام این خدمات با تدابیری که اندیشیده شده، با رعایت کامل شان و عزت نفس مددجویان به آنها ارائه می‌شود به نحوی که حتی در مورد ارائه جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت، تنها و تنها سرپرست خانوار و نوعروس از نحوه تامین جهیزیه مطلع هستند.

معاون کمیته امداد استان تاکید کرد: اقداماتی مانند برگزاری رزمایش‌های کمک‌های مومنانه و جشن عاطفه‌ها و دیگر اقدامات مشابه که توسط کمیته امداد انجام می‌شود تنها به منظور تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خیرانه و نیکوکارانه است و قرار نیست توزیع آنها بدون توجه به حفظ آبروی مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: خدمات مشابه کمیته امداد علاوه بر ارائه در مراکز این نهاد، در مراکز نیکوکاری استان نیز با رعایت همین نکات به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود و متقاضیان نیازمند مساعدت هم با ثبت نام در سامانه سها و تشکیل پرونده در این مراکز در صورت حائز شرایط بودن، از خدمات مربوطه بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha