• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403073023027
  • خبرنگار : 50534

رئیس پلیس فتا استان زنجان:

والدین مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی باشند

والدین مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی باشند

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان زنجان با اشاره به اشتراک‌گذاری تجارب تربیتی و گسترش دسترسی به این نوع اطلاعات، گفت: والدین باید مراقب فرزندان خود بخصوص در سنین زیر ۷ سال باشند وقتی یک کودک قدرت تشخیص خوب و بد را ندارد گوشی دستش می‌دهند و آن را در فضای گسترده مجازی رها می‌کنند. 

سرهنگ سیداحمد موسوی امروز (دوشنبه ۳۰ مهر ماه) در برنامه تلوزیونی سیمای زندگی با اشاره به اینکه فضای مجازی ابعاد مختلفی از زندگی‌ها را درگیر خود کرده است، اظهار کرد: بسیاری از خدمات روزانه و کارهایی که برای روزمره خود داریم، در بستر فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به دسته‌بندی امور روزمره در بستر فضای مجازی، تاکید کرد: افزایش سواد و دانش با توجه به شرایط عصر حاضر از ملزومات است. 

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به مواجه کودکان و نوجوانان با انواع و اقسام محتواهای فضای مجازی، اضافه کرد: استفاده درست و صحیح از این فضا فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد در غیر این صورت تبدیل به یک چالش بزرگ برای خانواده‌ها خواهد شد. 

او با اشاره به مزایای فضای مجازی اعم از دسترسی و سهولت به اطلاعات و تبادل ساده آن با حجم بالا و هزینه کم‌تر، ابراز کرد: در رابطه با مسائل تربیتی این فضا با توجه به نوع استفاده‌ ما، می‌تواند این تهدید را تبدیل به فرصت کند. 

موسوی با اشاره به شکل‌گیری شخصیت کودکان، تاکید کرد: خانواده‌ها بایستی تهدیدات فضای مجازی را مدنظر داشته باشند. اگر نظارت و دقت از سوی خانواده‌ها نباشد کودک در معرض انبوه محتواهای نادرست قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به عدم نظارت بر فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اگر اقدامات لازم در راستای سواد مجازی توسط خانواده‌ها صورت نگیرد و کودکان بخصوص سنین زیر ۷ سال در این فضاها قرار گیرند، تاثیر مخربی در شخصیت، روحیه و آینده یک کودک را مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha