• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073022779
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه:

تقویت سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به توسعه استان منجر می‌شود

تقویت سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به توسعه استان منجر می‌شود

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت همه جانبه از سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: با توجه به توانمندی‌های این سازمان، معتقدم تقویت جهاددانشگاهی به توسعه استان منجر می‌شود.

فضل الله رنجبر در نشست با مسئولین سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به رویکرد نو و به روز جهاد دانشگاهی در مسائل و حوزه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی همواره نگاه نو و جدیدی به مسائل دارد و با همین نگاه به روز و کارآمد، اقدامات ویژه و موثری را برای حل مشکلات استان انجام داده است.

وی با اشاره به بدنه متخصص و متعهد این سازمان در استان، گفت: نیروهای سازمان جهاد دانشگاهی از تخصص بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند و همین امر ظرفیت ارزشمند و خوبی را فراهم کرده که بتوانیم از توان این سازمان برای حل مشکلات استان بهره بگیریم.

رنجبر با اشاره به تدوین سند مسئله‌شناسی استان توسط سازمان جهاددانشگاهی، گفت: همین امر موجب شده این سازمان اشراف خوبی به مشکلات استان داشته و بتواند راهکارهایی را برای برون رفت آن تدوین کند.

وی افزود: با تمام توان از این سازمان دفاع خواهم کرد، چرا که تقویت جهاد دانشگاهی به توسعه استان منجر می‌شود.

رنجبر با تاکید بر حمایت همه جانبه از سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: انتظار داریم این سازمان روی برخی مشکلات استان متمرکز شود تا بتوانیم راه برون‌رفتی از آنها پیدا کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از بیکاری به عنوان معضل اصلی استان یاد کرد و افزود: قطعاً برخی طرح‌های جهاددانشگاهی می‌تواند اثر خوبی برای رفع این معضل داشته باشد که از جمله این طرح‌ها راه‌اندازی «شهرک فناوری» و نیز اجرای طرح «مهارت‌های شغلی همراه با تسهیلات» است.

رنجبر گفت: شهرک فناوری می‌تواند زمینه استقرار کارگاه‌ها و کارخانجات شرکت‌های دانش بنیان استان را فراهم کند که قطعاً تاثیر بسیاری در اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد داشت.

وی با تاکید دوباره بر لزوم حمایت از سازمان جهاد دانشگاهی، گفت: به همراه نمایندگان دیگر تمام توان خود را برای افزایش ردیف‌های اعتباری این سازمان بکار می‌گیریم، چرا که کمک به جهاد دانشگاهی کمک به توسعه استان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: به شخصه امید زیادی به جهاد دانشگاهی دارم و می‌دانم توسعه و رشد این نهاد به توسعه و رشد استان منجر می‌شود.

تقویت سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به توسعه استان منجر خواهد شد

در تلاشیم نسل بعدی کرمانشاه را به سمت «کسب و کارهای نو» سوق دهیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در راستای تقویت فرهنگ کارآفرینی در مدارس کرمانشاه، گفت: در تلاشیم تا نسل بعدی در استان را به سمت «کسب و کارهای نو» سوق دهیم.

 مسلم حدیدی از «تقویت فرهنگ کار» و «اشتغالزایی» به عنوان دو اولویت اصلی جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و افزود: بیکاری معضل اصلی کرمانشاه است و طبق بررسی‌های ما یکی از دلایل اصلی این معضل، فرهنگ ضعیف کار در استان است.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن آموزش‌ها جهت تقویت فرهنگ کار از سنین نوجوانی آغاز شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌هایی جهت تقویت فرهنگ کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی طراحی شده که در قالب طرح‌های مختلف به دانش آموزان ارائه می‌شود.

حدیدی گفت: در این فرایند به دانش آموزان یاد می‌دهیم که امروزه شغل تنها مشاغل رسمی و شناخته شده نیست، بلکه آنها می‌توانند به حوزه مشاغل دیگر ورود کرده و خودشان به عنوان یک کارآفرین فعالیت داشته باشند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با طرح‌های ارائه شده در قالب این تفاهم‌نامه، نسل بعدی در کرمانشاه به سمت کسب و کارهای نو حرکت کند.

حدیدی در ادامه به اقدامات سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال زایی هم اشاره کرد و افزود: اکنون طرح‌های متعددی در این زمینه انجام شده که یکی از جدیدترین این طرح‌ها طرح «آموزش‌های مهارتی همراه با پرداخت تسهیلات» است.

وی افزود: در این طرح آموزش‌های لازم به فراگیران ارائه می‌شود و در پایان پس از گذراندن موفق دوره‌ها به فراگیران تسهیلات پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به دیگر فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی رسالت خود را ورود به حوزه‌های بر زمین مانده و مغفول مانده تعیین کرده است، در همین راستا هرجا خلاء یا مشکلی احساس کنیم، ورود کرده و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

حدیدی به تدوین سند مسئله شناسی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این سند شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف احصاء شده است.

حدیدی گفت: قطعاً جهاد دانشگاهی با بدنه علمی و تجارب ارزشمندی که در شناخت مسائل استان دارد می‌تواند با ورود به هر حوزه‌ای در استان، راهکار موثر برای رفع مشکلات آن حوزه را پیدا کند.

این مسئول گفت: در صورت حمایت و تقویت ردیف‌های بودجه، قطعاً با توان مضاعف می‌توانیم در حوزه‌های مختلف ورود کرده و به حل مشکلات استان کمک کنیم.

حدیدی گفت: سازمان جهاد دانشگاهی با تمام توان پای کار است و اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اشتغال استان رقم خواهد خورد.

می‌توانیم تعداد شرکت‌های دانش بنیان‌ استان را به ۱۵۰ شرکت برسانیم

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی، سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر استان در زمینه افزایش شرکت‌های دانش بنیان، گفت: چهار خواسته مهم داریم که اگر تحقق یابد زمینه افزایش ۵۰ درصدی دانش بنیان‌های استان در سال آینده فراهم می‌شود.

آزادی با اشاره به سه رقمی شدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان‌های استان، گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه بیشترین شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور را داراست که عمده این شرکت‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان گفت: قطعاً ظرفیت‌ کرمانشاه بیش از این تعداد است و اگر حمایت شویم شاهد رشد چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: متاسفانه از این تعداد، سهم استان تنها یک درصد است، در حالی که کرمانشاه ظرفیت‌های بی‌نظیری در این حوزه دارد.

وی در ادامه به تشریح چهار درخواست پارک علم و فناوری استان از مسئولین و نمایندگان کرمانشاه پرداخت و افزود: اگر این چهار خواسته محقق شود می‌توانیم تعداد دانش بنیان‌های استان را سال آینده به بیش از ۱۵۰ شرکت افزایش دهیم.

آزادی گفت: اولین خواسته با توجه به تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت و نیز ضرورت حمایت از این شرکت‌ها در مراحل مختلف تجاری‌سازی، افزایش اعتبار پارک حداقل تا سقف ۵۰ میلیارد تومان است.

وی تکمیل برج فناوری را خواسته دیگر عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این برج ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر این اعتبار محقق شود، امکان استقرار شرکت‌های دانش بنیان‌ و فناور استان در برج فناوری از ۷۰ شرکت به ۱۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: خواسته سوم ما اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری استان به صندوق پژوهش و فناوری زاگرس است.

آزادی گفت: در برخی استان‌ها به سبب اثرگذاری اختصاص کمک‌های فنی اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی، کل این اعتبارات به این بخش اختصاص یافته است.

وی افزود: اگر ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری استان به صندوق اختصاص یابد زمینه حمایت از حداقل ۸۰ شرکت نوپای فناور و دانش بنیان فراهم خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه چهارمین خواسته خود را راه‌اندازی شهرک فناوری عنوان کرد و افزود: این پروژه ۱۲۰ هکتاری تنها نیازمند تامین زیرساخت‌هاست و اگر زیرساخت‌ها در آن فراهم شود خود دانش بنیان‌ها ساخت و ساز در آن را آغاز می‌کنند.

آزادی تاکید کرد: اگر این خواسته‌ها محقق شود قطعاً می‌توانیم سال آینده تعداد شرکت‌های دانش بنیان‌ استان را با رشد ۵۰ درصدی به ۱۵۰ شرکت برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha