• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403072922580
  • منبع : جماران

سیدحسن خمینی:

همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقابل قبول‌ است

همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقابل قبول‌ است

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با غیرقابل مناقشه خواندن تمامیت ارضی ایران گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد، بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه ترین بهره را برد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی طی سخنانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مسأله قابل مناقشه ای نیست و کسی حق گزافه گویی در خصوص آن را ندارد؛ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا باید جلوی تداوم این ادعاهای سست را که هر از گاهی از سوی برخی دولت ها مطرح می شود بگیرد و با تکیه بر حساسیت و عرق ملی و دینی ایرانیان نگذارد بیان این سخنان تبدیل به موضعی عادی در روابط بین الملل شود.

وی افزود: گرچه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه گانه سابقه ای نسبتا چنددهه ای دارند، اما همنوایی برخی کشورها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول تر است و همراهی اخیر اروپایی ها نیز بیانگر سناریویی جدید برای تجدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه منطقه است که باید مورد توجه دقیق سکانداران دستگاه سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک کشور باشد.

یادگار امام تصریح کرد: بیان ادعا در مورد تمامیت ارضی در مورد کشوری چون ایران باید با شدیدترین واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شود و از هر ابزاری برای مسدود کردن باب این مواضع استفاده شود. 

وی گفت: توجه ویژه به آبادانی و فراهم کردن  امکان سکونت مردم در جزیره ابوموسی نیز یک تصمیم راهبردی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان است که باید مدنظر دولت و نیروهای مسلح قرار گیرد.

سیدحسن خمینی در پایان گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد و همچنین هنرمندان و اهالی اندیشه و فرهنگ و ادب؛ بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه ترین بهره را را برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۷-۲۹ ۲۲:۱۴

چین و روسیه هردو نون به روزخور های آشغال

avatar
دیروز ۰۰:۰۱

ماباکسی‌قصدجنگ‌نداشته‌ونداریم‌ولی‌اگرکسی‌بخواهد، تعدی‌کند،دهان‌اوراخردمی‌کنیم

avatar
دیروز ۰۰:۰۸

در صورت هرگونه تعرض به جزایر از جانب امارات متحده حقیر عربی این کشور همانند اسرائیل باید از صفحه جغرافیای عالم محو شود.

avatar

با سلام دیدگاه سید حسن خمینی بسیار سنجیده ودرست است

avatar
دیروز ۰۶:۱۶

باید جزایر مسکونی شوند تا ادعا انها کاسته شود

avatar
دیروز ۱۳:۳۳

سالها گفتیم و بازهم هم می گوییم:خیلی خیلی بایدخوش باورباشید که فکر کنیدروسیه وچین در۰ دنیای سیاست زده امروز، کشورهای میانه رو وثروتمندی مانندعربستان و امارات را تنها می گذارند و به ایران می چسبند.هرچند همین اندک چسبیدن هم برایشان ۲۵ سال درامدزا بوده.

avatar
دیروز ۱۳:۴۶

به قول سعدی علیه الرحمه : این دغل دوستان که می بینی مگسان اند گرد شیرینی همه از هم بدترند آمریکا از انگلیس از فرانسه چین از غرب و روسیه از همه بدتر و کثیف تر

avatar
دیروز ۱۳:۵۲

امارت زر زیادی زیادمیزنه به موقع جوابشو میگیر

avatar
دیروز ۱۴:۱۰

چرا چین وروسیه که هرکدوم به نوعی از ایران سود خودشون رو میبرن باید کشور های عربی منطقه رو جلوبندازن برای جزار سه گانه ؟؟؟؟؟؟آقایان مسئول به نظرتون این دو کشور حامی مخالفان ایران برای تجزیه نیستن ؟؟؟؟ هر دو کشور باید از ملت ایران عذر خواهی کنن

avatar
دیروز ۱۵:۳۴

احسنت حق گفتی.اما جای تعجب داره چرا وز ارت خارجه موضوع رو باضعف دنبال میکنه

avatar
دیروز ۱۶:۲۳

هم روسیه وهم چین هردوکشوربدنبال منافع خودشان هستند

avatar
دیروز ۱۶:۴۶

تمام کشورهای دنیا به دنبال منافع ملی خودشان هستند و تمامیت ارضی ایران برای خاطر خودشان قابل معامله با سایر کشورها است .

avatar
دیروز ۲۱:۲۲

باسلام چین خودش به اشغال تایوان پایان دهدوروسیه هم کریمه را آزاد کرده ودست از تجاوز به اکراین بردارد آنوقت حرف اضافی بزند.

avatar
امروز ۰۷:۳۵

احسن.. دوست عزیز روسیه و چین که هیچ اگه تمام دنیا هم در مقابل زره ای از خاک ایران قد علم کنند بخدا غیرت ایرانی نابودشان خواهد کرد اما عمارت کوچولو موچولو اینو بدونه که قبلاخاک ایران بزرگ بوده و شاید هوس کرده برگرده به دامان ایران بزرگ

avatar

مواضع یادگارامام خمینی(ره) صریح،قاطع،منطقی وکوبنده است وماازدیدگاه ایشان استقبال می کنیم وبایدضمن اینکه دستگاه دیپلماسی قویا به امارات وچین وروسیه اخطار بدهد لازم است 50 عدد موشک هم دولت ایران دست گرمی به امارات بزند .

avatar
امروز ۰۲:۱۷

آنها مطیع منافع شان در هر زمان هستند

avatar
امروز ۰۶:۱۷

چین و روسیه فرصت طلب و دنبال منافع خودشان هستند قابل اعتماد نبوده دوستان و شرکای قابل اتکایی نیستند

avatar
امروز ۰۸:۵۲

فعلا کشورهای عربی و غرب هستن که دارند از ادعای امارات حمایت می کنند اول باید امارات و غرب ادب کنید

avatar
امروز ۱۰:۴۷

اگه ازنظر قدرت‌ اقتصادی از امارات پایین تر هستیم گ رووسیه و چین رفتن طرفدار امارات شدن..میدونن از نظر نظامی از ما خیلی بالاتر هستن و فکر میکنن ما حر یف شون نمیشیم ک اینطور اظهار نظر کزدن

avatar
امروز ۱۱:۴۲

وقتی دنبال روسیه بری آخرش میشه همین.