• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072922323
  • خبرنگار : 71649

در بررسی حسابرسی شهرداری منطقه ۵ مطرح شد

حجم گزارشات حسابرسی در منطقه ۵ و ۲۲ خیلی بالاتر از بقیه مناطق است

حجم گزارشات حسابرسی در منطقه ۵ و ۲۲ خیلی بالاتر از بقیه مناطق است

اعضای شورای شهر گزارش حسابرسی در رابطه با وضعیت مالی شهرداری منطقه ۵ برای سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تصویب کردند. 

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورا گزارش حسابرسی درمورد وضعیت مالی شهرداری منطقه ۵ برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را روی میز بررسی قرار دادند و بعد از استماع گزارش حسابرس، محمد آخوندی با انتقاد از حسابرسی شهرداری گفت: یک نفر از معاونین شهرداری اینجا نیست. نابسامانی در مسائل مالی مناطق واقعا زیاد است. هر سال حسابرسی صورت می‌گیرد اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. شهرداری برنامه‌ای برای حل مسائل حسابرسی مناطق دارد؟ ۳ سال است اینجا حسابرسی صورت می‌گیرد؛ اما مشکلات رفع نمی‌شود و آورده‌ای برای مناطق شهرداری نداشته است. برداشت من این است که برای شهرداری مهم نیست که بندهای حسابرسی حل و فصل شوند. خوب نیست هر سال این بندها تکرار شود. در سال ۱۴۰۱ این بندها به نوعی تکرار شد. یک نفر از شهرداری ورود کند و ایرادات را حل و فصل کند.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز اضافه کرد: نمی‌شود هر سال بندهای حسابرسی حل نشود و هر سال همان‌ها تکرار شود. باید این مسئله حل شود. 

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر نیز افزود: به دلیل تمرکزی بودن حوزه مالی شهرداری تهران، مسئولیت‌ حسابرسی باید به معاونت مالی شهرداری‌ها برگردد. مسئولیت‌ها اشتباه داده شده است. شهرداری با وجود مشکلات مالی اما نتوانسته بندهای حسابرسی را رفع کند. حجم گزارشات حسابرسی در منطقه ۵ و ۲۲ خیلی بالاتر از بقیه مناطق است و شهرداری باید به این دو منطقه توجه بیشتری داشته باشد. ریشه حل آن در حوزه معاونت مالی و اقتصادی است. ابزارش در اختیار شهرداری است اما مسئولیت‌ها به اشتباه داده شده است. 

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵ هم با حضور در صحن شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری جدی پروژه‌های مشارکتی گفت: در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. در بحث صورت وضعیت جلسات عمرانی نیز کار سیستمی شده است. مشکلات سیستمی دیگر مثل سیستم عوارض حل شده است. در بحث صورت وضعیت کار کاملا سیستمی شده و همانطور که در منطقه ۲۲ انجام شد، در منطقه ۵ نیز حل می‌شود و مشکلی نیست. 

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر گزارش حسابرسی در رابطه با وضعیت مالی شهرداری منطقه ۵ برای سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تصویب کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha