سرهنگ کریم فاخری یکشنبه ۲۹ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متولی مهندسی ترافیک ازجمله احداث پلها، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، خطکشی و ... در داخل شهرها شهرداریها و خارج شهر اداره راهداری است، افزود: راهنمایی و رانندگی وظیفه اجرای مقررات را برعهده دارد، یعنی اگر آموزش و مهندسی ترافیک موثر نبود، توسط راهنمایی و رانندگی جریمه یا توقیف انجام میشود.
وی ادامه داد: تفکیک وظایف در افکار و ذهنیت عمومی صورت نگرفته و تصور میشود که تمام مباحث ترافیکی به راهنمایی و رانندگی مربوط میشود.
فاخری اضافه کرد: در خرمآباد ۳۴۰ هزار خودرو و در کل ۴۵۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شمارهگذاریشده در این شهر داریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه یکی از راههای حل معضل ترافیک احداث پل است، افزود: در گذشته برای حل معضل ترافیک در خیابان شریعتی و کوی فلسطین نیاز به حضور تعدادی مامور راهنمایی و رانندگی بود، اما شهرداری با احداث پل مشکل ترافیک آن منطقه را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: در کلان شهرها در اکثر تقاطعها زیرگذر یا روگذر احداث شده، اما در استان لرستان تعداد زیرگذرها و روگذرها بسیار کم است.
فاخری بیان کرد: یکی دیگر از هستههای اصلی ترافیکی شهر خرمآباد از چهارراه بانک تا مطهری است. این منطقه به دلیل تمرکز زیاد اصناف مختلف به یکی از جاذبههای سفر تبدیل شده و مراجعه مردم به این منطقه زیاد است.
وی ادامه داد: خرمآباد شهری تک هستهای بوده و مردم به این هسته مرکزی گسیل میشوند و لذا در ساعاتی خصوصا بعدازظهر ترافیک این منطقه قفل میشود و ما مجبوریم تعداد زیادی مامور در این منطقه قرار دهیم.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نزدیک ۶۰ درصد فوتی های ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، افزود: البته در مجموع نسبت به پارسال ۳۷ درصد کاهش فوتی داشتیم اما یک فوتی هم زیاد است.
وی یادآور شد: اکثر عابران پیاده فوت شده، افراد مسن و بالای ۶۵ سال سن هستند، که با توجه به محدودیتهای حرکتی که دارند میطلبد شهرداریها در خصوص ایجاد گذرگاههای ایمن، مطمئن و مناسب این افراد اقدام کنند.
فاخری تصریح کرد: ۴۴ درصد دلایل تصادفات عدم توجه راننده به جلو است. همچنین نبود گذرگاههای ایمن از جمله دلایل اصلی تصادفات است.
انتهای پیام
نظرات