• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072922164
  • منبع : بازار

OTP چیست و چطور تا ۱۵٪ نرخ تبدیل را افزایش میدهد

OTP چیست و چطور تا ۱۵٪ نرخ تبدیل را افزایش میدهد

OTP یک رمز عبور یکبار مصرف که به عنوان پین یکبار مصرف، کد مجوز یکبار مصرف یا رمز عبور پویا نیز شناخته می شود. OTP رمز عبوری است که تنها برای یک جلسه ورود یا تراکنش، در یک سیستم کامپیوتری یا سایر دیجیتالی معتبر است.

به گزارش ایسنا به نقل از راست چین آکادمی،  سیستم های رمز یک بار مصرف (OTP) مکانیزمی را برای ورود به شبکه یا سرویس با استفاده از یک رمز عبور منحصر به فرد ارائه می دهند که همانطور که از نام آن پیداست فقط یک بار قابل استفاده است.

OTP چه استفاده ای دارد؟

سیستم های رمز یک بار مصرف (OTP) مکانیزمی را برای ورود به شبکه یا سرویس با استفاده از یک رمز عبور منحصر به فرد ارائه می دهند که همانطور که از نام آن پیداست فقط یک بار قابل استفاده است. رمز عبور استاتیک رایج ترین روش احراز هویت و کمترین امنیت است.

اگر رمز عبور کاراکتری همیشه رمز عبور شماست، وقت آن رسیده است که آن را تغییر دهید تا علاوه بر امنیت حساب کاربری، ثبت نام و ورود را با یکی از روش های احراز هویت پیامک، تماس یا تاچ کد ساده کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

OTP چیست و چطور تا ۱۵٪ نرخ تبدیل را افزایش میدهد
روش های احراز هویت کاربران در زمان ورود و ثبت نام

اما کاربرد OTP در سایت چیست؟

OTP / One Time Passcode به عنوان یک رمز عبور عمل می کند که هر بار که کاربر سعی میکند وارد یا ثبت نام کند و به شماره تلفن همراه او ارسال می شود به طور منحصر به فرد ایجاد می شود. امروزه این یک سیستم بسیار ایمن است زیرا رمز عبور هر بار تولید می شود و از آنجایی که کاربر نیازی به یادآوری رمز عبور خود ندارد، همه این کارها را همزمان آسان می کند و نرخ تبدیل کاربر را افزایش می دهد.

۱: ورود بدون رمز عبور برای وردپرس

رمز پیامکی به کاربر شما اجازه میدهد تا با شماره موبایل خود در وب سایت شما ثبت نام کند. دیگر نیازی به چک کردن ایمیل ها نیست. زیرا هیچ کس وقت ندارد تا با استفاده از ایمیل سنتی در وب سایت شما ثبت نام کند. 

مهمترین چیزی که برای دسترسی به حساب باید به خاطر بسپارد رمز عبور است. حالا اگر دوباره آن را فراموش کند، کاربر باید تمام مراحل را دوباره انجام دهد. فقط به دلیل تکرار مراحل خسته کننده ثبت نام، امروزه وب سایت ها مشتریان خود را از دست می دهند زیرا هیچ کس برای همه این مراحل وقت ندارند و عضویت با پیامک تمامی مراحل را ساده می کند.

۲: امنیت حساب کاربری با ارسال پیامک

عملکرد اصلی OTP ایمن سازی دسترسی به حساب های دیجیتال یا خدمات است. با وارد کردن یک کد OTP معتبر، فقط مالک حساب می تواند به آن دسترسی داشته باشد و خطر دسترسی غیرمجاز توسط اشخاص غیرمجاز کاهش می یابد. بنابراین، OTP می تواند به محافظت از داده های حساس کاربر در برابر دسترسی غیرمجاز یا سوء استفاده کمک کند.

تاثیر OTP بر نرخ تبدیل چیست؟ 

نرخ تبدیل شرکت‌کننده بر اساس تعداد تبدیل‌های انجام‌شده تقسیم بر تعداد کل افرادی که از صفحه شرکت در یک بازه زمانی از پیش تعیین‌شده بازدید کرده‌اند، تعیین می‌شود. چالش اصلی برای بسیاری از کسب و کارها این بوده: کاربرانی که قادر به ثبت نام یا تایید سریع تراکنش های خود نبودند مستقیماً به درامد کسب و کار آسیب می زدند. با یک تحقیق واقعی نتیجه تاثیر ارسال پیامک (OTP کد پیامکی) را بررسی می کنیم.

BukuWarung بیش از 200000 درخواست ماهانه برای باز کردن حساب‌های جدید از بازرگانان با تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های تلفن همراه مختلف، در سراسر اندونزی (از جمله مناطق دورافتاده با اتصال اینترنت کند) دریافت می‌کند.

هر زمان که کاربر جدیدی قصد ثبت نام یا ورود به سیستم را داشت، BukuWarung به آنها این امکان را می داد که OTP خود را از طریق WhatsApp یا SMS دریافت کنند. تیم محصول آنها می‌خواست آزمایش کند که کدام یک از این دو کانال از نظر قابلیت تحویل OTP و تبدیل (یعنی کاربران رمزهای عبور صحیح یک بار مصرف خود را وارد می‌کنند) بهترین عملکرد را دارند. 

راه حل:

هدف BukuWarung آزمایش تحویل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل (یعنی نمونه‌هایی از تحویل که منجر به قرار دادن OTPهای صحیح توسط کاربران می‌شود) برای رمزهای عبور یکبار مصرف WhatsApp و SMS بود. آزمایش یک تست A/B بود. نیمی از کاربرانی که درخواست حساب های جدید کرده اند OTP های خود را از طریق پیامک دریافت کرده اند، در حالی که نیمی دیگر آنها را از طریق واتس اپ دریافت کرده اند.از آنجایی که واتس اپ یک کانال ارتباطی محبوب در اندونزی است، فرضیه اولیه این بود که عملکرد بهتری از پیامک خواهد داشت. با کمال تعجب، نتایج خلاف این را نشان داد، پیامک از نرخ تبدیل واتس اپ بهتر عمل کرد.

بر اساس تشابه موقعیت این تحقیق با وضعیت اینترنت کند ایران و عدم دسترسی به نرم افزارهای دیگر، میتوان نتیجه گیری کرد که ارسال پیامک عضویت و ورود میتواند همچنان مشابه اندونزی نرخ تبدیل را تا ۱۵٪ افزایش دهد.

با دیجیتس آمار نرخ تبدیل در وردپرس را به سادگی تغییر دهید!

افزونه دیجیتس ثبت نام و ورود را در وردپرس به سطح بعدی ارتقا می دهد. اکنون کاربر می تواند تنها با ارائه شماره موبایل خود و ورود به سیستم با استفاده از رمز عبور OTP (یک بار رمز عبور) یک حساب کاربری ایجاد کند. بدون رمز عبور اجباری و مراجعه به ایمیل و تایید عضویت! بنابراین تمامی نتایج ذکر شده در تحقیق بالا را در وب سایت خود محقق کند. 

طبق تحقیقات سازندگان افزونه دیجیتس، این پلاگین می تواند تا ۷۶٪ نرخ عوضیت کاربران را افزایش دهد. بنابراین اگر مشکل کاربر تازه یا new user دارید می توانید از این پلاگین استفاده کنید.

OTP چیست و چطور تا ۱۵٪ نرخ تبدیل را افزایش میدهد

کار با افزونه دیجیتس ساده است اما در دوره طراحی سایت با وردپرس به تمامی مراحل طراحی سایت استاندارد پرداخته شده و در یکی از بخش های آموزشی به پیکربندی دیجیتس پرداخته شده است. سازگاری دیجیتس با تمامی قالب های وردپرس یکی از مزیت های این افزونه است بنابراین اگر از وردپرس استفاده می کنید میتوانید به سادگی در هر قالبی نرخ تبدیل خود را بهبود دهید.

در بعضی از قالب های وردپرس تمامی امکانات یک آنلاین شاپ گنجانده شده است. بعنوان مثال قالب وودمارت بعنوان یکی از پرطرفدارتری قالب های فروشگاهی امکان ورود و عضویت با پیامک را دارد، بنابراین در این قالب ها حتی نیاز به نصب دیجیتس نیست.در بهینه سازی نرخ تبدیل از طریق ساده تر کردن فرایند عضویت و ورود در هر پلتفرمی میتوان دستاورد قابل توجهی در نرخ تبدیل داشت، خواه با افزونه، کدنویسی یا قابلیت خاص در خود پلتفرم مورد استفاده.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha