• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072922015
  • خبرنگار : 50469

حضور فعال ورزشکاران دانشجوی دانشگاه ایلام در میادین ورزشی

حضور فعال ورزشکاران دانشجوی دانشگاه ایلام در میادین ورزشی

ایسنا/ایلام مدیر تربیت بدنی دانشگاه ایلام گفت: در مسابقات منطقه ۵ کشور دانشجویان دانشگاه ایلام در رشته‌های هندبال، تکواندو، دو و میدانی، تیراندازی، جودو، کشتی و فوتسال توانستند سهمیه کسب کنند.

دکتر «فاطمه آزرم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امسال شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات عالی در  دو بخش دانشجویان دختر و پسر، به میزبانی استان صنعتی اصفهان برای دختران و دانشگاه اصفهان برای پسران، در ۱۶ رشته برای پسران و ۱۴ رشته برای دختران برگزار شد.

مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام گفت: در مسابقات منطقه ۵ کشور دانشجویان دانشگاه ایلام در رشته‌های هندبال، تکواندو، دو و میدانی، تیراندازی، جودو، کشتی و فوتسال توانستند سهمیه کسب کنند.

آزرم ادامه داد: اتفاق خوبی که در این المپیاد رخ داد، کسب اولین طلای دانشگاه ایلام توسط مهدی عنایتی ورزشکار فعال در رشته دو و میدانی ماده پرتاب نیزه  بود، همچنین در تکواندو پسران آقای عرفان انوری برنز و در بخش دختران نیز عذرا صالحی نایب قهرمان  و هدیه سلطانی برنز  کسب کردند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد وفاق و نشاط اجتماعی در بین جوانان  اعلام کرد و گفت: سلامت جسمی و روانی، امید به زندگی، نشاط در نسل جوان، کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این المپیادهای ورزشی در بین دانشجویان است، کم‌تحرکی در جامعه ما یک معضل بزرگ است، چاقی، دیابت، مشکلات فشار خون، و بیماری‌های قلبی، نشأت گرفته از کم‌تحرکی است.

مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه ایلام گفت: بعد از دوران کرونا نخستین ورزشی که در دانشگاه شروع به فعالیت کرد ورزش دو و میدانی و کوهنوردی بود، در آن زمان چهار نفر از ورزشکاران دختر در رشته دو و میدانی با حضور در مسابقات ورزشی که به میزبانی استان کردستان برگزار شد، توانستند ۹ مقام کسب کنند و این یک جهش بسیار بزرگ برای دانشگاه بود.

وی افزود: در زمینه ورزش کارهای بسیاری انجام شده است، تعمیرات و تجهیزات و رفع نواقص، تشویق دانشجویان به حضور در میادین ورزشی و ایجاد نشاط و شادی و گذراندن اوقات فراغت با رویکرد ورزشی از جمله کارهای انجام شده بوده است، کمترین و ارزان‌ترین راه برای سلامت جامعه‌  ورزش است.

مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه ایلام تصریح کرد: ورزش به‌عنوان ابزاری کم‌هزینه و زودبازده در خدمت سلامت و پویایی است و همواره دریچه‌های نو به باغ نشاط و سلامت اجتماعی باز می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha