• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072821557
  • خبرنگار : 71415

لوکاشنکو: مذاکراتی خصوصی با نمایندگان غربی داشتم

لوکاشنکو: مذاکراتی خصوصی با نمایندگان غربی داشتم

رئیس جمهور بلاروس از مذاکرات خصوصی خود با نمایندگان کشورهای غربی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلاروسی «بلتا»، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس امروز (شنبه) در یک سخنرانی در یک فستیوال در شهر «وولوژین» اعلام کرد مذاکراتی خصوصی را یک روز قبل در جمعه با «نمایندگان کشورهای غربی» برگزار کرده است.

لوکاشنکو در این سخنرانی تصریح کرد: «دور دوره پیش از انتخابات همه در امتحان شرکت می‌کنند. من زمانی به یک  فرمول خوب رسیدم: نه فقط رئیس جمهور بلاروس بلکه همه ما باید در مقابل مردم خود امتحان پس بدهیم. منظور من این است که امروز همه چشم‌ها به بلاروس معطوف شده‌اند و باور کنید که بلاروس در مدار توجه همگان قرار دارد.»

او در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: «من روز گذشته (۱۸ اکتبر) در برابر انظار عمومی ظاهر نشدم اما این روز یک روز بسیار سخت بود. من مذاکراتی بسیار سخت و دشوار اما جالب را با نمایندگان کشورهای غربی داشتم و وقتی هم که با آنها حرف زدم فهمیدم که آنها تا چه حد از نزدیک ما را تحت نظر داشته و با چه دقت بالایی در حال جستجو و بررسی اشتباهات و موفقیت‌های ما هستند.»

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: «آنها در زمان خاموش بودن ضبط صوت‌ها صادقانه و باز حرف می‌زنند. می‌دانید آنها (از جمله ثروتمندترین کشورها) ما به رشک می‌ورزند. آنها به ما رشک می‌ورزند چون ما می‌دانیم چطور کار و زندگی کرده و جشن بگیریم، چون که ما به عنوان یک کشور نسبتا کوچک مسیر توسعه خود را یافته و با منزلت در آن گام برداشته‌ایم.»

رئیس جمهور بلاروس با اشاره به رویدادهای فراوان در حال برگزاری در کشورش از جمله «ماراتون اتحاد» بیان کرد: «من از نیروهای خلاف و کارمندان دولت خواستم تا این رویداد بزرگ را در سراسر کشور برگزار کرده تا نشان دهند نه فقط کارگران و کشاورزان بلکه هچنین مبتکران نیز شایسته تایید ما هستند. ما رویدادهای  فراوان دیگری مشابه با آن را برگزار خواهیم کرد.»

آلکساندر لوکاشنکو 10 روز پیش در پی دیدار با «ولادیمیر پوتین» در حاشیه اجلاس سران کشورهای مستقل همسود در مسکو عالی‌ترین مدال روسیه از پوتین دریافت کرد.

پوتین در روز ۳۰ اوت حکم مربوط به اعطای این مدال به لوکاشنکو را همزمان با سالروز تولد ۷۰ سالگی وی امضا کرد.

لوکاشنکو در دیدارش با پوتین گفت: «غرب برای خود طرحی طراحی کرده است تا ما را [اشاره به بلاروس و روسیه]، اول از همه در اقتصاد و امور مالی خفه کند، اما آنها قبلاً به آن اعتراف کرده‌اند.»

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: «کشورهایی که از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بیرون آمدند رویکرد حفظ آنچه داشتند را اتخاذ کردند که سودمند بود. امروزه ما در بسیاری از زمینه‌ها با هم کار می‌کنیم و کالاهایی را تولید می‌کنیم که در فدراسیون روسیه تقاضا دارند. روسیه به کالاهایی که ما تولید می‌کنیم نیاز دارد. از کشاورزی تا میکروالکترونیک.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha