• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072821495
  • خبرنگار : 50663

نماینده مردم نیشابور:

تاسیس سازمان ملی مهاجرت نقش بسزایی در مدیریت اتباع دارد

تاسیس سازمان ملی مهاجرت نقش بسزایی در مدیریت اتباع دارد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه شرایط اکنون اتباع معضلی جدی در کشور است، گفت: وزارت کشور در پی آن است که سازمان ملی مهاجرت ایجاد کند که این سازمان نقش بسزایی در مدیریت اتباع کشور دارد.

سیدیحیی سلیمانی با حضور در تحریریه ایسنا، در خصوص اقدامات لازم جهت افزایش اعتماد عمومی و ایجاد وفاق بین گروه‌های مردم اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات اخیر شرکت نکردند که این پیام آشکاری برای ما داشت. مردم سرمایه اجتماعی ما هستند، هنگامی‌ که نظام اداری را در برآورده کردن مطالبات خود به‌ویژه در حوزه اقتصادی ناکارآمد می‌بینند، سرمایه اجتماعی کشور کاهش می‌یابد. 

وی افزود: از نظر من دکتر پزشکیان باید برای کارآمدی نظام اداری و حکمرانی کار کند. شک نکنید اگر خروجی این کارآمدی، رضایتمندی مردم باشد، سرمایه اجتماعی ارتقاء می‌یابد و بالتبع وفاق ایجاد خواهد شد. ما به عنوان کارگزار در این نظام باید پاسخ شفاف به مطالبات مردم بدهیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه اولویت اول کشور مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: برخی از مسائل اقتصادی خیلی سریع باید تعیین تکلیف شوند. اگر به مطالبات مردم سریع و منطقی پاسخ دهیم، وفاق حاصل خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه چالش‌های کشور در خراسان رضوی نیز وجود دارد، گفت: اولویت استان قبلا مطالعه و مشخص شده است. چالش بزرگ خراسان رضوی موضوع آب است. این موضوع اکنون چالشی اجتماعی است و شاید حتی در آینده شکلی امنیتی به خود بگیرد. لذا باید تامین آب شرب مشهد یکی از اولویت‌های اصلی دولت و آقای استاندار باشد. 

وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی، بیان کرد: ساخت خط انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی به طول ۱۷۰۰ کیلومتر و با هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد دلار در حال انجام است. هرچند به لحاظ اقتصادی گفته می‌شود مقرون به صرفه نیست اما بنده عرض کردم اکنون آب جنبه اجتماعی و بعضا امنیتی پیدا کرده است. لذا طرح انتقال آب دریای عمان که قرار است برای صنایع صرف شود، سریع‌تر باید اتمام یابد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اضافه کرد: موضوع قطار سریع‌السیر مشهد به تهران یک زیرساخت مهم در حوزه حمل‌ونقل است که باید هر چه سریع‌تر ساخته شود. چالش‌های راه‌های مواصلاتی، حاشیه‌نشینی، اتباع غیرمجاز و بلااستفاده بودن بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی خراسان رضوی هر کدام بحث‌های مهمی‌اند که باید به آن‌ها رسیدگی شود. در استان خراسان رضوی فرصت‌های بزرگی مانند مرز داریم که نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.

سلیمانی با اشاره به حجم بالای حضور اتباع در استان گفت: باید این موضوع در سطح ملی و کلان پیگیری شود. وزارت کشور در پی آن است که سازمان ملی مهاجرت ایجاد کند که این سازمان نقش بسزایی در مدیریت اتباع کشور دارد. این موضوع باید سامان‌دهی و قانونی شود. شرایط اکنون اتباع معضلی جدی در کشور است. یکی از اولویت‌های آقای استاندار باید اتباع باشد و برای آن پیگیری‌های جدی صورت گیرد و سیاست‌گذاری در سطح کلان نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha