• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072821459
  • خبرنگار : 50627

آغاز به کار دومین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور در تبریز

آغاز به کار دومین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی با برگزاری مراسمی در پایگاه شکاری شهید فکوری، دومین دوره مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز روز شنبه ۲۸ مهرماه در آیین افتتاحیه این دوره، با بیان اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دیدگاه به سرباز وظیفه تغییر کرده، افزود: وظیفه حراست از کیان و حفاظت از ارض کشور بر عهده سربازان بوده ولی بعد از انقلاب اسلامی این دیدگاه چندبعدی شده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان داریوش سلیمانی، تصریح کرد: در این دیدگاه چندبعدی به مهارت‌آموزی، تربیت و سلامت سربازان وظیفه توجه ویژه‌ای می‌شود و در این راستا نیز دوره‌های مختلف و متنوع آموزشی، عقیدتی و تبیینی در نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی به آموزش درآمدزایی و اشتغال سربازان تاکید کرد و گفت: سیاست های آموزشی در اغلب دانشگاه‌های ما تئوری محور است، درحالیکه در مجموعه‌های آموزشی دنیا به اینگونه نیست و تحصیلات عالی با دوره‌های مهارت آموزی مکمل می‌شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان صاحب صنعت، حرفه و شغل شوند.

سلیمانی افزود: سرباز باید در مدت انجام وظیفه خود، بهره‌ای برای آینده خود داشته باشند و در این راستا ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح درصدد تحقق این امر هستند که تا حدودی نیز موفق بوده‌ایم.

وی به هم‌افزایی سربازان حاضر در این مسابقات تاکید کرد و ادامه داد: سربازان ماهر علاوه بر رقابت و شرکت در مسابقات باید از تجارب، حرفه و اندیشه یکدیگر بهره لازم را ببرند.

محمدرضا کیان، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم به بالا بودن سطح کیفی برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: ۱۰ هزار دوره آموزشی استاندارد آموزشی جهانی در سازمان فنی و حرفه‌ای فعال است.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای این دوره‌ها را در پادگان‌ها، زندان‌ها و بصورت تیم های سیار در شهرها و روستاها برگزار می‌کند.

وی از اعطای مدرک بین‌المللی معتبر در سطح جهانی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: سربازان علاقه‌مند در کلاس های آموزشی شرکت می‌کنند و بعد از قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی، گواهی بین‌المللی برای این عزیزان صادر می‌شود.

کیان، فرآیند برگزاری دومین دوره مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور تشریح کرد و ادامه داد: این مسابقات در چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله سوم این مسابقات با شرکت ۹ استان در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با ارتش جمهوری اسلامی ایران و نهاد های مختلف سایت های آزمون، آزمون‌گران و محل های آزمون در آذربایجان‌شرقی مشخص شد.

سرهنگ قویدل مسئول پشتیبانی مسابقات نیز در این مراسم ، روند برگزاری این دوره از مسابقات را تشریح کرد و گفت: افتتاحیه مسابقات امروز ۲۸ مهر ماه است و اختتامیه با معرفی افراد ماهر و خبره هر بخش روز سه‌شنبه اول آبان‌ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از ۱۹ رشته برگزاری مسابقات، ۱۰ رشته حفاظت فیزیکی، کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، عکاسی دیجیتال، برنامه‌نویسی پایتون، تعمیر آبگرمکن، برق کشی ساختمان، نصاب و تعمیرکاری کولر های گازی، آشپزی و نانوایی سنتی در خود پایگاه شکاری و ۹ رشته آرایشگری، تعمیرکار خودرو، تعمیرکار برق خودرو، دوربین مداربسته، تعمیر سخت‌افزار موبایل، برنامه نویسی توسعه وب و اتوکت در محل آموزشگاه ها از جمله آموزشگاه فنی و حرفه ای فراسو برگزار خواهد شد.

آغاز به کار دومین دوره مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور در تبریز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha