• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072821318
  • خبرنگار : 50534

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

نرخ شیوع مصرف موادمخدر در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است

نرخ شیوع مصرف موادمخدر در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم است. 

ابوالفضل رفیعی  امروز(شنبه ۲۸ مهرماه) در یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به حمایت مشارکت‌های مردمی و خیرین در این مقوله، اظهارکرد: موادمخدر تاثیرات مخرب بسیاری در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی برجا می گذارد. 

وی با اشاره به جدیت در مقابله و اقدامات پیشگیرانه، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف، نتایج بسیار خوبی داشته و نتایج استفاده از ظرفیت‌های مردمی را در حوزه‌هایی متعددی اعم کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده‌ایم. 

رفیعی با اشاره به اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران و متولیان این امر در پیشگیری، کشف و مبارزه با موادمخدر به صورت همه جانبه و صرف هزینه‌های مالی و جانی مدافعان این عرصه،ادامه داد: طبق آمار در کشور حدود ۴ هزار شهید تنها در نیروی انتظامی در راستای مبارزه با موادمخدر به شهادت رسیدند که این مهم نشان دهنده اهمیت این موضوع است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن و نقشه‌های استکبار برای مقابله مسیر پیشرفت و حرکت جوانان، ابرازکرد: دشمن به هر طریقی در تلاش است که در جلوی این مسیر بیاستد و جوانان ما را از ارزش‌ها تهی کند لذا پخش موادمخدر نیز از یکی از اهداف دشمنان است. 

وی با اشاره به  اهمیت هوشیاری جامعه و هدف‌گذاری‌های جدی در حوزه پیش‌گیری، بیان کرد: افزایش کشفیات و جمع‌آوری خرده‌فروشان، جمع‌آوری معتادان متهاجر و مرکز نگهداری این معتادان اقدامات خوبی است که در استان انجام شده است. 

رفیعی با اشاره به نگاه انقلاب اسلامی ایران به موادمخدر و تجارت‌های هنگفت خواهران و برادران پهلوی بدون توجه به اعتیاد جوانان این مرز وبوم، تاکید کرد: فعالیت در این تجارت کثیف برای آنان سود داشت اما بعد انقلاب ورود جدی در رابطه با مقابله و مبارزه با موادمخدر با توجه به اهداف والای نظام انجام شد. 

وی با اشاره به نرخ شیوع مصرف موادمخدر در جهان و کشور، اذعان کرد: نرخ شیوع در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است. البته در زمینه افزایش کشفیات نیز اقدامات خوبی انجام شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۵:۱۴

متاسفانه موادصنعتی افزایش یافته بالطبع مصرف کننده اش