• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072821302
  • خبرنگار : 50040

یک متخصص زنان تاکید کرد

ذخیره خون بند ناف، ذخیره سلامت آینده فرزندانمان

ذخیره خون بند ناف، ذخیره سلامت آینده فرزندانمان

ایسنا/گیلان یک متخصص زنان ذخیره خون بند ناف را سرمایه گذاری برای سلامت آینده فرزندانمان دانست و گفت: والدین مطمئن باشند که یک سرمایه گذاری بسیار عالی و امن را برای فرزندان خودشان انجام داده اند.

دکتر مهدیه فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آگاهی اغلب افراد جامعه نسبت به مزایای خون بندناف، اظهار کرد: خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی است که این سلول ها در درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های خونی و انواع سرطان های خون و نقایص ایمنی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه روز به روز بر گستره کاربرد سلول های بنیادی در شاخه های مختلف طب افزوده می شود، تصریح کرد: ذخیره خون بند ناف ذخیره یک درمان جدید برای فرزندانمان است که امکان دارد در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص زنان و زایمان کاربرد سلول های بنیادی را فقط مختص به خود فرد ندانست و گفت: سلول های بنیادی فقط برای خود فرد قابل استفاده نیست، بلکه سایر اعضای خانواده به ویژه خواهر و برادر که از لحاظ ژنتیکی بیشترین نزدیکی را به فرد دارند، نیز قابل استفاده است که یکی از محاسن بزرگ ذخیره خون بند ناف محسوب می شود.

فلاح با بیان اینکه امکان ذخیره سازی خون بند ناف در حین فرایند زایمان اعم از طبیعی و سزارین وجود دارد، عنوان کرد: قبلا پس از زایمان، جفت و پرده های جنینی خارج و به عنوان زباله دور انداخته می شد، اما اکنون به دلیل وجود همین سلول های بنیادی از پرده های جنینی و خون بند ناف استفاده های زیادی می کنیم. به محض خارج شدن نوزاد از شکم مادر، از بند ناف برای گرفتن خون استفاده می شود و این فرآیند بسیار سریع بوده و هیچگونه تداخلی با فرایند زایمان ندارد.

وی با اشاره به هزینه های ذخیره سازی خون بند ناف، یادآور شد: والدین می توانند با مراجعه به مراکز بانک خون بند ناف در جریان هزینه ها قرار بگیرند، زیرا شرایط مختلفی برای پرداخت هزینه وجود دارد و افراد براساس وضعیت اقتصادی خودشان می توانند یکی از موارد را انتخاب کنند، اما مطمئن باشند که یک سرمایه گذاری بسیار عالی و امن را برای فرزندان خودشان انجام داده اند.

این متخصص زنان و زایمان از زوجینی که قصد بارداری دارند خواست درباره سلول های بنیادی و خون بند ناف و استفاده از آن از منابع در دسترس کسب اطلاعات کنند و با آگاهی کامل در این راه قدم بردارند و گفت: استفاده از سلول های بنیادی یکی از موضوعات روز دنیاست و اگرچه امروز فقط در بیماری های محدودی از آن استفاده می شود، اما در آینده حتما در بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه امروز برای ذخیره خون بند ناف سرمایه گذاری برای سلامت آینده فرزندانمان خواهد بود؛ البته امیدواریم که هیچ کودکی نیاز به استفاده از آن پیدا نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha