• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821212
  • خبرنگار : 71592

ادامه یورش‌ها به کرانه باختری و ممانعت از برداشت محصول زیتون توسط شهرک نشینان

ادامه یورش‌ها به کرانه باختری و ممانعت از برداشت محصول زیتون توسط شهرک نشینان

ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیستی همچنان به مناطق مختلف کرانه باختری یورش می‌برند و اکنون که فصل برداشت زیتون فرارسیده، مانع از دسترسی فلسطینی‌ها به مزارع خود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یک جوان فلسطینی صبح امروز شنبه با گلوله ارتش رژیم اشغالگر در اردوگاه قلندیا در شمال شرقی شهر قدس اشغالی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری فلسطین (وفا) به نقل از منابع محلی گزارش کرد نیروهای اشغالگر به همراه بولدوزر صبح امروز به 2 اردوگاه بلاطه و عسکر الجدید در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند و به چند خانه حمله کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش کردند نیروهای اشغالگر به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش بردند و در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس هم میان نیروهای مقاومت و نیروهای صهیونیستی درگیری مسلحانه رخ داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با حمله به یک زن خارجی که برای ابراز همبستگی در برداشت زیتون شرکت کرده بود، مانع از دسترسی کشاورزان فلسطینی به اراضی خود برای برداشت زیتون شد. 

در بیت‌لحم نیز شهرک‌نشینان اجازه ندادند کشاورزان فلسطینی محصول زیتون را برداشت کنند. اما در نابلس، شهرک‌نشینان صهیونیستی گله گوسفند را از روستای جوریش به سرقت بردند. نیروهای صهیونیستی، بمب‌های گاز اشک‌آور به سمت کشاورزان در روستای سالم پرتاب کردند. در روستای یتما، درگیری‌هایی با نیروهای اشغالگر  در پی حمله شهرک‌نشینان به این روستا، رخ داد و یک جوان زخمی و چند تن دیگر دچار خفگی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور شدند.

در همین راستا، شهرک‌نشینان صهیونیستی به خانواده‌ای در زمان برداشت زیتون در شمال رام‌الله حمله کردند. آنها به یک جوان در شمال غرب سلفیت حمله کردند و یک خانواده دیگر در غرب سلفیت در معرض حمله قرار گرفت و شهرک‌نشینان صهیونیستی تجهیزات کشاورزی آنها را خراب کردند.

روز جمعه نیز مناطق مختلف کرانه باختری صحنه تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها و اموال آنها بود. نیروهای اشغالگر به جنوب شهر الخلیل یورش برده و با نصب ایست بازرسی نظامی، تعدادی از خودروهای فلسطینی‌ها را توقیف کردند و چند فلسطینی حین برداشت زیتون در غرب الخلیل بازداشت شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از اقامه نماز جمعه در جنوب نابلس منع کردند. اهالی این منطقه معمولا پس از اقامه نماز جمعه، علیه ساخت کانون‌های شهرک‌سازی در این منطقه اقدام به راهپیمایی اعتراضی می‌کردند.

در شرق قلقیلیه هم نیروهای اشغالگر، راهپیمایی هفتگی مخالفت با شهرک‌سازی را سرکوب کردند که منجر به بروز درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر شد که بمب‌های گازی پرتاب کردند.

در قدس نیز نیروهای اشغالگر از اقامه نماز جمعه در جنوب مسجدالاقصی ممانعت کردند که در چارچوب اعتراض مستمر علیه سیاست تخریب و کوچ اجباری قرار دارد که رژیم صهیونیستی برای پیشبرد پروژه شهرک‌سازی در پیش گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha