• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072821209
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بیمه سلامت استان اعلام کرد

پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی کرمان به‌روز است/ درمان رایگان ناباروری در افضلی‌پور

پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی کرمان به‌روز است/ درمان رایگان ناباروری در افضلی‌پور

ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در سه سال گذشته پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی تقریباً به‌روز بوده و در حال حاضر در همه داروخانه‌ها، پزشکان خانواده روستایی، مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی پرداختی ما به‌روز است.

دکترمحمد جعفری صبح امروز ۲۸ مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان با ۱۸۵۶ موسسه درمانی طرف قرارداد است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده در استان تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه وصول درآمد امسال تاکنون ۷۵ درصد بوده، افزود: ماهیانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان از سوی بیمه سلامت صورت می‌گیرد.

جعفری با اشاره به مراجعه ۷۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر از بیمه‌شدگان به مراکز درمانی استان در ماه، بیان کرد: به صورت میانگین هر ساعت ۱۰۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و روزانه هشت میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه‌های بیماران داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تداوم بیمه درمان روستاییان و عشایر را در سال جاری داریم، افزود: یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و در بیش از ۳۰۰ مرکز بهداشتی روستایی استان، پزشک خانواده داریم.

وی اظهار کرد: برنامه بعدی بیمه سلامت، صدور بیمه رایگان برای پنج دهک اول جامعه است که ۳۶۴ هزار نفر در استان شامل این موضوع می‌شوند. ضمن اینکه ما خدمات بازنشستگی ارائه نمی‌دهیم و صرفاً در حوزه خدمات سلامت فعالیت داریم.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاوت نرخ ارز و پوشش افزایش قیمت داروها از سوی بیمه گفت: از ابتدای سال گذشته ۷۱۰ میلیارد تومان سهم ارز ترجیحی بیمه سلامت استان کرمان برای تامین مابه‌التفاوت قیمت شیرخشک، دارو و سهم بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت، ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران در بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه سرپایی بخش دولتی را پرداخت می‌کند و در صورتی که خدماتی در بخش خصوصی دریافت شود، پرداختی ما براساس تعرفه دولتی خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگر سخنانش در جمع خبرنگاران با یادآوری پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری در بخش خصوصی و دولتی گفت: از ابتدای تیرماه امسال براساس توافقات صورت گرفته، درمان ناباروری در بیمارستان افضلی پور کرمان کاملاً رایگان است و این مورد در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و بایستی از این فرصت استفاده کنند. ضمن اینکه تخمین زده شده ۳۰ هزار زوج نابارور در استان وجود دارد.

جعفری با اشاره به در نظر گرفتن یک شب اسکان برای زوج‌های شهرستانی که پیگر درمان ناباروری هستند، افزود: کسانی که مرحله قبل درمان ناباروری را در مرکز دیگر یا بخش خصوصی انجام داده‌ و نتیجه نگرفته‌اند، می‌توانند مرحله بعدی را با همراه داشتن سابقه، در بیمارستان افضلی پور انجام بدهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان همچنین با اشاره به فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال گذشته اظهار کرد: مازاد عددی که بیمه درمان و تکمیلی برای این گروه از بیماران نمی‌پردازد، توسط این صندوق پرداخت می‌شود و بیش از ۱۲۰ بیماری در این صندوق نامگذاری شده که شامل پیوند اعضا، سرطان، دیابت، فشارخون، فلج و ... می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال قبل ۳۳۳ هزار نفر به صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمان مراجعه داشتیم و در مجموع ۴۰۴ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.

جعفری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برای درمان این گروه در استان کرمان(در بخش خصوصی و دولتی) پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha