• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072821109
  • خبرنگار : 71381

این گزارش در حال تکمیل است

واکنش‌ها به شهادت ابوابراهیم؛ مقاومت مقاوم‌تر شد

واکنش‌ها به شهادت ابوابراهیم؛ مقاومت مقاوم‌تر شد

در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه، مسئولان و مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در پی آنکه بعد از ظهر روز جمعه-۲۷مهر ۱۴۰۳ نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، خبر شهادت یحیی سنوار، رهبر حماس در حملات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تایید کرد، مقام معظم  رهبری با صدور پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان «فرمانده یحیی سنوار» تاکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت, باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

گزارش ایسنا از پیام‌های تسلیت برای شهادت یحیی سنوار را می توانید در این گزارش مرور کنید.

* مسعود پزشکیان رئیس جمهور با صدور پیامی شهادت یحیی سنوار را به مقام معظم رهبری، مردم مظلوم و مقتدر غزه و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمن آگاه باشد که با شهادت سرداران، قهرمانان و فرماندهان، خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد شد.

*‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با بیان اینکه سنوار دیگر نه فقط یک مبارز، بلکه نماد مبارزه است، افزود: تصویر او تابلوی باشکوه مقاومت خواهد شد و بذر این شرافت بی‌نظیر در دل‌های جوانان سراسر جهان ریشه خواهد دواند.

رئیس مجلس همچنین در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شاید اهل مقاومت را بکشند ولی فکر مقاومت زنده است.

* حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی ضمن تاکید براینکه یحیی سنوار شهید شد و به دیگر رهبران مقاومت پیوست، اما آرمان او و مجاهدت بی بدیل او در لالایی مادران نوزادان فلسطینی، در سروده های شاعران، در داستان های نویسندگان، در نقاشی های هنرمندان و تصاویر رسانه ها جاوید و پرتکرار خواهد ماند، خاطرنشان کرد:  شهادت حماسی مجاهد خستگی ناپذیر یحیی سنوار، صفحه ای جدید در تاریخ مبارزات ملت فلسطین را گشود که دنیایی از عشق به مبارزه با ظلم را در دل تمام آزادیخواهان جهان بر دمید.

*‌ علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس، نوشت: رژیم اشغالگر ‎یحیی سنوار را به یک قهرمان ملی شبیه عزالدین قسّام تبدیل کرد که الهام‌بخش مجاهدان فلسطینی برای آزادی سرزمین‌شان خواهد بود. 

* علی لاریجانی مشاور رهبری انقلاب در گفت‌وگویی تلویزیونی در همین ارتباط با تاکید بر اینکه شهادت سنوار برای آمریکا تاوان خواهد داشت، افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا که می‌گوید ما در یافتن مکان شهید سنوار به رژیم اسرائیل کمک کردیم، باید پای هزینه آن نیز بماند و بداند این اقدام برای آنان در آینده، تاوان خواهد داشت.

* آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شهادت فرماندهان دلاور جبهه مقاومت، خدشه‌ای به ایمان و اراده ملت مظلوم فلسطین وارد نخواهد ساخت و آنان را در ادامه راه شهدای مقاومت ثابت‌قدم‌تر خواهد نمود، افزود: رژیم پلید و جنایتکار صهیونی که دستش به خون هزاران مظلوم فلسطینی آلوده است و در جنایت و ددمنشی روی سفاکان تاریخ را سفید کرده، در این خیال است که با قتل و ترور و اتکا به حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌های غربی بویژه شیطان بزرگ و باحذف دلاور مردان مقاومت، به مقاصد پلید خود دست یابد، که البته خیال باطلی است.

*‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی سنوار را نمادی  از مظلومیت و استقامت ملت فلسطین دانست که با وجود سال‌ها اشغال و اسارت و تبعیض سیستماتیک، هرگز سر خم نکرد و تا لحظه آخر شجاعانه ایستاد و جنگید و پیش از شهادت قهرمانانه‌اش، اسطوره‌ای‌ترین تصویر مقاومت را ثبت کرد.

اسحاق جهانگیری در یادداشتی نوشت: سنوار در آوارگی به دنیا آمد، در زندان‌های سخت و طولانی رژیم صهیونیستی مقاومت را آموخت و در مبارزه‌ای حرفه‌ای تمامی ظرفیت‌های اخلاقی، انسانی، فرهنگی و سیاسی خود را برای رهایی مردم مظلوم فلسطین به کار گرفت. او جانانه جنگید و حتی در آخرین صحنه مقاومت مظلومانه‌اش از میان آتش و خون درس مقاومت و آزادگی داد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه یحیی سنوار سر بزنگاه بازی دشمن را به هم ریخت و نشان داد می‌توان توفان برپا کرد و نظام بی‌داد را در جهان بر باد داد، افزود: امروز پیکر پرشکوه او شمایلی از مرد میدان و شهید معرکه را نشان می‌دهد که هیبت پوشالی دشمن را به سخره گرفته است. 

* امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیام تسلیت خود، تاکید کرد: یقین داریم پرچم مبارزه با ظلم و ستم همواره در اهتزاز خواهد بود و آزادی فلسطین، قدس شریف و پایان عمر ننگین غده سرطانی رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی بزودی تحقق خواهد یافت.

*‌سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کوردلان صهیونیست بدانند مشعل فروزان مقاومت با شهادت یحیی سنوار خاموش نخواهد شد، گفت: خون پاک او در رگ‌های رزمندگان حماس خواهد جوشید و جریان مقاومت فلسطینی را بارورتر ، شعله‌ورتر، قدرتمندتر و مصمم‌تر از گذشته خواهد ساخت. دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر نکبت‌بار خود نزدیک شده است و این سرنوشت محتوم برای آنان رقم خواهد خورد.

* سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تبریک و تسلیت ه ملت قهرمان فلسطین تصریح کرد: شهید سنوار عزیز، نه در اعماق تونل‌های مخفی غزه که در قلب میدان و روی زمین و در خطوط مقدم نبرد با نظامیان صهیونیست و با لباس رزم و در حال فرماندهی و هدایت رزمندگان مقاومت به فیض شهادت نائل آمد تا تصویرسازی های موهوم و دروغین رژیم صهیونیستی از او را رسوا کند.

* امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخشی از پیام خود خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای دشمن صهیونیستی یحیی سنوار نه تنها مخفی نشده بود بلکه سلاح در دست و تا پای جان و تا آخرین قطره خونش برای تحقق هدف مقدس خود که همانا آزادی قدس شریف است شجاعانه جنگید.

* محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، بر انتقام‌گیری شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و طراح عملیات «طوفان الاقصی» تاکید کرد.

خانوادهٔ شهید قاسم سلیمانی در پی شهادت یحیی سنوار در پیامی تاکید کردند که لحظات پایانی عمر مادی شهید یحیی السّنوار، با خلق صحنهٔ شرافت و ایستادگی جاودانه شد و زندگی این مجاهد عزیز افزون بر چگونه زیستن، چگونه مردن را نیز به بشریت آموخت.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در پیامی شهادت  طراح عملیات «طوفان الاقصی» را تسلیت گفت و نوشت: او که سال‌ها خار چشم اسرائیل و سدی مستحکم در برابر تجاوزگری تل‌آویو بود در آخرین پرده زندگی دنیایی‌اش نیز با شهادتی قهرمانانه به دیدار معبود شتافت تا خط بطلانی بر دروغ‌ها و جنگ روانی نتانیاهو و تیم جنایتکارش بکشد.

* محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی از پیام تسلیت خود تاکید کرد: خون به ناحق ریخته شده مظلومان مسیر آزادی قدس شریف به ویژه این بزرگ مرد نستوه و مقاوم، باعث نابودی رژیم اشغالگر خواهد شد. شهید سنوار در این مسیر مقدس، اسارت کشید ، شکنجه شد و در نهایت در حالی که گرد پیری بر چهره اش نشسته بود، مردانه ایستاد و به شهادت رسید.

* فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت ضمن محکوم کردن رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شهادت شجاعانه یحیی سنوار را تسلیت گفت و افزود: سنوار شجاع بود و شجاعانه به شهادت رسید.

*‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شهادت رشک برانگیز مجاهدبزرگ، رهبرجهادی و حماسه‌ساز جنبش سرافراز حماس را برگی زرّین در جهاد ضداستکباری رزمندگان جبهه مقاومت در پهنه جغرافیای مقاومت دانست و گفت: مرگی سرخ و قهرمانانه، این چنین شکوهمند و استوار، با پیکری زخم خورده و گلگون، تا آخرین نفس و رمق، حقاً مورد غبطه و حسرت است.

* اسکندر مومنی وزیر کشور در بخشی از پیام تسلیت خود نوشت: خون این مبارز و اسطوره مقاومت، قطعا رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی را بیش از پیش به زوال نزدیک می‌کند. آن فرمانده دلیر با شهادتی که از پیِ مبارزه تا آخرین قطره خون رقم زد به الگویی جاودانه و احیاگر نزد مجاهدان و رزمندگان جبهه حق تبدیل شد و به چهره تاریخ، روشنایی دیگر خواهد بخشید.

* شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیام خود خاطرنشان کرد: یقیناً آمران و عاملان این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید و به برکت خون پاک این شهید قهرمان و اسطوره مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی، درخت مقاومت تنومندتر و اهداف این شهید عزیز و همرزمانش، توسط برادرانش در جبهه سرافراز  مقاومت با قوت بیشتر پیگیری و محقق خواهد شد، چراکه پیروزی مستضعفان، وعده الهی است.

محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری با بیان اینکه فرمانده بزرگ مقاومت فلسطین در میدان مبارزه تا آخرین نفس جنگید و به نماد و الگوی دیگری برای مبارزه با ظلم و استکبار در طول تاریخ بدل شد، افزود: به لطف قادر متعال از آن سرزمین مقدس هزاران مبارز و مجاهد دیگری چون او بر می خیزد و قدس شریف را از چنگ این رژیم کودک کش آزاد خواهد کرد.

* دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی رهبری انقلاب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اعلام خبر شهادت شهید یحی سنوار نوشت: ‏صحنه رشادت درس‌آموز ‎شهید سنوار در میانه نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم را بارها با دیده دل دیدم.مقتل عاشوراییان در مقابل دیدگانم‌ هزاران بار مرور می‌شود.‌ در حالی که اشک شوق و حسرت امانم را بریده، در برابر عظمت قهرمان سلحشور آزادی قدس سر تعظیم فرود می‌آورم.

* محمود واعظی قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه تاریخ شاهد است که شهید عزیز یحیی سنوار، تا آخرین نفس برای آزادی مردم و سرزمین خود مبارزه کرد، تاکید کرد: آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان آنها بدانند که شعله مقاومت با ترورهای ناجوانمردانه و غیرانسانی خاموش نشده و بلکه فروزان تر خواهد شد.

* حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی ابطحی فعال سیاسی با انتشار عکسی از صحنه شهادت یحیی سنوار رهبر حماس در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: این عکس آخرین‌ لحظات سنوار به عنوان‌نماد شرافت، وطن‌دوستی، و عزت می‌تواند جایگزین همه نمادهای استقلال خواهی و آزادی طلبی و مجاهدت در همه جای جهان شود.

* نعمت الله حکیم دبیرکل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی نوشت: اسرائیل غاصب بداندکه نه تنها شهادت ابوابراهیم باعث سقوط مقاومت نخواهدشد بلکه شعله‌های مبارزه بافساد و ظلم‌ستیزی بارژیم جعلی کودک‌کش صهیونی وآمریکای جنایتکار را بیشتر خواهد نمود.

حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اکنون زمان آن رسیده که جهان اسلام خود به قیامی یکپارچه و متحد برخیزد؛ زیرا از طرف سازمان‌های بین‌المللی ساخته و پرداخته غربی‌ها و از دولت‌های وابسته به استکبار علیه جرثومه فساد و تباهی آنها یعنی اسرائیل هیچ اقدام موثری و بازدارنده‌ای انجام نخواهد شد.

* کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که بی‌تردید خون پاک شهید سنوار مسیر آزادی قدس را هموارتر و روند نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

* تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کردند که او راه و فکر مقاومت زنده است و محکم‌تر ادامه خواهد داشت.

فراکسیون اهل سنت مجلس با صدور بیانیه‌ای در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد که یحیی سنوار شجاعانه و حماسی زندگی و مبارزه کرد و شجاعانه و حماسی به شهادت رسید.

*‌ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی نوشت: تصویر حماسی شهادت سنوار با لباس رزم در خط مقدم مبارزه در کربلای غزه و ایستاده در آوار در آن بنای ویران، نمادی از عروج انسانیت و اعلان پایان وضعیت تهوع‌انگیز دستگاه اهریمنی رسانه‌های جهان به اصطلاح آزاد و تحت سیادت مطلقه امپریالیستی غرب بود و شکوه شهادت در میدان «سنوار»، در ضمره قوی‌ترین، ماندگارترین و اصیل‌ترین روایت‌های تاریخ مبارزاتی آزادی‌خواهان جهان برای همیشه تاریخ ثبت شد.

 ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha