• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072821020
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر اعلام کرد

رد پیشنهاد شهرداری برای پمپاژ آب به چشمه علی از سوی میراث فرهنگی تهران

رد پیشنهاد شهرداری برای پمپاژ آب به چشمه علی از سوی میراث فرهنگی تهران

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از رد پیشنهاد احیای چشمه علی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران خبر داد.

احمدی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خشک شدن چشمه علی و پیشنهاد شهرداری تهران برای احیای چشمه علی پیشنهاداتی، گفت: در مورداحیای چشمه علی و بازگشت آب به چشمه بحث‌های زیادی با وزارت نیرو و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران انجام شده است و در مورد راهکارهای بلند و کوتاه مدت احیای آب چشمه علی صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه در مورد چشمه علی مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد آب در محدوده چشمه وجود دارد؛ اما چون افت دبی آب را داشتیم آب وارد مسیر نمی‌شود، ادامه داد: ما به دوستان میراث پیشنهاد دادیم که به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، همین آب چشمه به سمت مسیر پمپاژ شود و قرار نیست آب دیگری وارد چشمه شود؛ بلکه همان آب چشمه با کمک وارد مسیر چشمه می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران این پیشنهاد را قبول نکرده است، اظهار کرد: البته میراث فرهنگی یک پایگاه در شهرری دارند و این دوستان با این پیشنهاد مخالف هستند؛ چراکه معتقدند با استفاده از پمپ، دیگر آب مصنوعی می‌شود نه طبیعی. وگرنه بعید می‌دانیم که مدیران ارشد میراث فرهنگی تهران با این پیشنهاد مخالفتی داشته باشند و اگر به این موضوع وارد شوند این مسئله حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قلب آدم جریحه دار می شود وقتی چشمه علی خشک شده است، گفت: ما نمی‌خواهیم آب را از جای دیگر به چشمه علی تزریق کنیم؛ بلکه می‌خواهیم همان آب چشمه را با پمپ به چشمه وارد کنیم؛ چراکه سطح آب پایین آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۲:۱۶

احتیاجی ب پمپاژ آب ب چشمه ها نیست فقط کافیست چشمه ها و کاریزها را لایروبی کنند