• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403072720760
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه ورامین

زیرساخت‌ها و امکانات موجود تناسبی با تاریخ شهر ندارد

زیرساخت‌ها و امکانات موجود تناسبی با تاریخ شهر ندارد

ایسنا/تهران امام جمعه ورامین گفت: همه مسئولان در قبال مردم تکلیف شرعی دارند و در شهرستان زیرساخت‌ها و امکانات موجود تناسبی با تاریخ این شهر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مهرماه ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی با اشاره به انتخاب دوست و هم مسیر مناسب اظهار کرد: دوستی و همدلی یک نیاز اساسی اجتماعی است و انتخاب یک دوست و دوستی معیارش برای بقا باید خدایی و الهی باشد.

امام جمعه ورامین با اشاره به اخلاق و رفتار دوستی مومنانه تصریح کرد: امروز باید دوستی‌ها جوری باشد که باعث رونق خیر و دفع شر و بدی باشد به طوری که یک دوست از باعث و بانی بودن رفتار غلط و منفعت شخصی نهی شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ادامه گفت: برخی در دوستی به دنبال منفعت ها هستند و معیار و ملاک را بر حسب این دو موضوع میسنجند و باید مومنین این موضوع را بدانند که این افراد نه تنها دوست خوبی نخواهند بود بلکه به زودی عامل ضربه و خسارت مادی و معنوی خواهد بود.

امام جمعه ورامین در ادامه بر ایجاد وضعیت مناسب در بستر خدمت رسانی به مردم این شهرستان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: ما در ورامین مردمی داریم که در راه انقلاب و نظام مقدس کفن پوش در برابر اهل استکبار ایستادند، نماد مهد ارادت به اهل بیت در ورامین وجود مسجد جامع و حضور پربرکت اماکن و معصوم زادگان متعدد است که در طول تاریخ کنار مردم زندگی می‌کردند.

امام جمعه ورامین با قطب تولید و اقتصاد دانستن این شهر افزود: ورامین در تمدن های گذشته چهار راه اقتصادی چند نسل بوده است و آثار آن همچنان پابرجاست و این رویه در روحیات مردم نسبت به هم نوع خود وجود دارد؛ ولی متاسفانه ورامین زیر ساخت های چشمگیری جهت خدمت به مردم شریف و زحمتکش نداشته و این ربطی به یک زمینه شهری، ورزشی، رفاهی و ... ندارد و تقریبا در همه امور کند و یا عقب مانده است.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه ورامین با اشاره به برخی اتفاقات تلخ و حوادث جاده ای در حوزه شهرستان ورامین اظهار کرد: متاسفانه برخی جاده‌های این شهرستان استاندارد و ایمن نیست. جان و مال مردم تا مقصد در خطر است که همانند آن جاده چرمشهر به شهرک های صنعتی و جاده های روستایی و شهری است که این نشان می دهد در این حوزه که یک نیاز مهم و اساسی در امر رفت و آمد شهروندان است کم‌کار شده است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برنامه و هزینه‌های ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر حسب سندهای مختلف در سراسر کشور نسبت به کمبودها و عدم امکانات قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: بنای هر دولتی در نظام خدمت رسانی به مردم بوده است و در طرفی دیگر مردم هم کنار انقلاب اسلامی بوده اند و این مسیر همچنان ادامه دار است.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ادامه تصریح کرد: امامت جمعه در گروه‌های سیاسی و جناحی هیچ دخالت و نظری ندارد، اما با نگاهی کلی به وضعیت برخی مطالبات متوجه می‌شویم که منافع برخی‌ها از وظیفه شان پررنگ‌تر است و این از رفتار و عمل مومنانه به دور است و قابل پذیرش نیست.

مام جمعه ورامین با اشاره به مطالبه چند دهه ساله مردم ورامین گفت: یک ارتباط ریلی قوی و مناسب برای ورامین الزامی است و این یک نیاز اساسی برای مردمی با این کارنامه انقلابی و مذهبی است که مسئولان باید آن را به سرعت و کیفیت انجام بدهند و با تغییر دولت‌ها و پشت گوش انداختن‌ها مردم همچنان در انتظار نشسته‌اند و از این وضعیت گله‌مند هستند.

وی با اشاره به وضعیت قطار شهری بیان کرد:با تغییر تیم بعدی یا همان دولت‌ها و مسئولان در خصوص این پروژه ها کاری که با ٣۵٠ میلیارد تومان در سال ١٣٩٣ قابل انجام بود در حال حاضر با چند هزار میلیارد بخشی از آن انجام خواهد شد و عاقبت این رویه این است که مردم چشم انتظار یک پروژه چندین سال مانده اند و باید عاملان این سهل انگاری و بی‌توجهی تحت پیگیرد قضایی قرار گیرد تا آسیب مدیریت محفلی، رفاقتی و بدون دانش و تعهد و تخصص تکرار نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha