• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072720712
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

جزایر سه گانه برای ایران است/ از این توطئه‌ها گذر خواهیم کرد

جزایر سه گانه برای ایران است/ از این توطئه‌ها گذر خواهیم کرد

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مهرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت مصطفی خمینی، گفت: شهادت او باعث شد که انقلاب ما خیزش دیگری پیدا کند.

امام جمعه قم افزود: در هفته‌های گذشته روزهای سختی بر امت اسلامی گذشت رژیم جنایتکار اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه و عامل جبهه استکبار دست به جنایاتی در طول چند هفته زده که سابقه نداشته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: رژیم منحوس صهیونیستی شخصیتی همچون سید مقاومت را به شهادت رساند، فرماندهان ارشد حزب الله یکی پس از دیگری بر اساس طراحی دشمن به شهادت رسیدند و سپس جنگ خانمان سوز در ضاحیه لبنان انجام داد.

وی عنوان کرد: در آخرین تحولات رژیم صهیونیستی به دنبال پیاده کردن طرح ژنرال است مقصود این طرح این است که می‌خواهد یک سوم منطقه شمالی غزه را به صورت دائم تصرف کند و ساکنان آن منطقه را به جنوب غزه کوچ دهد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی طی همین هفته اخیر سه شهر جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون را مورد شدیدترین حملات قرار داده و به طور کامل از لحاظ غذا و دارو محاصره کرده که اوج جنایت است پس برخی نگویند ما به اسرائیل غاصب چه کار داریم.

وی یادآور شد: ما امت واحده اسلامی هستیم؛ در لبنان شیعیان در منطقه ضاحیه قتل عام می‌شوند لذا نمی‌توانیم بی تفاوت بمانیم. وظیفه جامعه  اسلامی سنگین است ما باید کمک کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمن هر روز دست به توطئه می‌زند و در روزهای اخیر موضوع شهادت یحیی السنوار را مطرح کرده است که هنوز حماس تایید نکرده‌است، این فرد به اعتراف دشمنان شخصیت بزرگی است.

حسینی بوشهری گفت: یحیی السنوار تعبیر بسیار زیبایی دارد که ما با دشمن مذاکره نمی‌کنیم یا پیروز می‌شویم یا همه کربلایی خواهیم شد.

وی یادآور شد: خطبه مقام معظم رهبری در نماز جمعه این پیام را اعلام کرد که امت اسلامی و ایران در کنار مقاومت است، دلسرد نشوید و به صف دشمن بزنید.

امام جمعه قم تاکید کرد: اگر دشمن دست از پا خطا کند وعده‌های صادق دیگری در پیش است و تا بنیان این رژیم از بین نرود ساکت نخواهیم نشست.

وی ضمن تشکر از همه مردم لبنان که با آغوش باز از شیعیان استقبال کردند، اعلام کرد: این نشان از همبستگی است و جلوی توطئه‌ها را خواهد گرفت؛ امیدواریم هوشیاری ملت لبنان اجاره ندهد وابستگان به کشورهای غربی توفیق پیدا کنند از پشت به لبنان خنجر بزنند.

وی گفت: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.

حسینی بوشهری بیان کرد: به مسئولین عرض می‌کنم که نباید بنشینیم هلال احمر و کارخانه ما در سوریه مورد هجمه قرار بگیرد به دشمن اعلام می‌کنیم آرامش ما آرامش قبل از طوفان است.

وی با اشاره به خسارات وارده به رژیم صهیونیستی گفت: طی این مدت ۵۰ میلیارد دلار اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت دیده و ۴۰ میلیارد کسری بودجه دارد؛ ۲۹ درصد از شهرک نشینان فرار کردند و ۹۳۵ شهرک صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

حسینی بوشهری عنوان کرد: ریاست جمهوری ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب داشتند و در این دیدار مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را مطرح می‌کند و آن را اولویت فوری می‌دانند و از سویی دیگر تاکید دارند که زیرساخت‌ها برای امر تولید در کشور فراهم شود.

وی اظهار کرد: عده‌ای در گذشته می‌گفتند که نباید به سمت ساخت تسلیحات نظامی برویم اما امروز دیدم موشک‌های بالستیک به کشور کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha