به گزارش ایسنا، مهدی صداقتی با اشاره به بهرهبرداری از مسیر راستگرد بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی، یادآور شد: این گشایش ترافیکی طی مراسمی با حضور مدیران شهری و همزمان با یکصد و چهل و هفتمین پویش امید و افتخار انجام شده و طی آن شاهد بهرهبرداری از یکی دیگر از پروژههای تکمیل تقاطعات غیرهمسطح، این بار در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری تهران خواهیم بود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سوابق احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید سلیمانی و بزرگراه شهید یاسینی، با بیان اینکه پل بزرگراه شهید سلیمانی به شرق بزرگراه شهید یاسینی در اواخر دهه ۸۰ احداث شده، خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی به غرب بزرگراه شهید یاسینی به علت وجود معارض ملکی متوقف و از دستور کار خارج شده بود.
صداقتی در ادامه افزود: در راستای تکمیل تقاطعات بزرگراهی در دوره ششم مدیریت شهری، احداث این مسیر دسترسی اثرگذار ضمن رفع موانع اجرایی، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ آغاز و در مدت زمان کمتر از ۵ ماه به ثمر نشست.
وی در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: مسیر دسترسی مذکور از کنارگذر پل بزرگراه شهید سلیمانی(بعد از تقاطع خیابان دماوند) در تراز مثبت یک آغاز شده و به غرب بزرگراه شهید یاسینی در سطح صفر منتهی میشود. این معبر با طول ۳۵۰ متر و عرض ۶ متر با یک خط عبوری و یک مسیر پیادهرو به روش دیوار بتن مسلح اجرا شده است. اجرای ۹۵۰ متر طول شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و احداث ۱۵۵ مترطول دیوارسازی از سایر بخشهای این پروژه به شمار میآید.
صداقتی منافع ترافیکی پروژه، ارتقای دسترسیهای محلی در محدوده منطقه ۱۳ و کاهش ترافیک بلوار شاهد و خیابان دماوند در محدوده سه راه تهرانپارس را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.
بر اساس گزارش سایت شهر، به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای اجرای این پروژه ۱۷۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۱۰۰۱۶ مترمکعب راکفیل بتن، ۲۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۴۵۰ تن آسفالت و۲۵۰۰ مترمربع فضای سبز اجرا شده و هزینه اجرای آن ۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
انتهای پیام
نظرات