• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072620473
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیرکل راهداری استان خبر داد

بهسازی ۳۳۰ کیلومتر آسفالت راه‌های خراسان رضوی

بهسازی ۳۳۰ کیلومتر آسفالت راه‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمرکز راهداری بهسازی و روکش راه‌های مواصلاتی است، گفت: از ابتدای آغاز طرح تحول بهسازی راه‌های مواصلاتی تا امروز ۱۷۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت و ۳۰۰ کیلومتر اسلاری سیل که اقدامی در راستای حفاظت از آسفالت راه‌های استان انجام شده است.

جعفر شهامت پنج شنبه ۲۶ مهرماه در حاشیه بازدید از راه‌های مواصلاتی شهرستان گناباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برآورد اولیه برای بهسازی روکش آسفالت جاده‌های استان ۳۰۰۰ کیلومتر بوده و تا جایی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال ۱۴۰۴ به ۳۰۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری شده برسیم، اظهار کرد: موافقت‌های اولیه رفع ۱۸ نقطه حادثه‌خیز پر تصادف خراسان رضوی اخذ و پیمان‌سپاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با مشارکت‌های استانی و ملی نهایت تا شهریورماه سال آینده مشکلات نقاط حادثه‌خیز رفع خواهد گردید و امیدواریم که مشکلی در فرایند تأمین اعتبار ایجاد نشود. کار پیمان‌سپاری شده و با رفع ۱۸ نقطه حادثه‌خیز استان تمام مصوبات استان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در خصوص این نقاط رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی در استان با همکاری دفتر روستایی استانداری و فرمانداران شهرستان‌ها اولویت‌بندی شده و احداث راه روستایی شتاب گرفته است، گفت: سه سال قبل نیاز احداث ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان مطرح بود که اکنون به ۱۶۷۰ کیلومتر کاهش یافته است و امیدواریم در یک دوره یک ساله بتوانیم ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت را در راستای خدمت به مردم تقدیم کنیم.

شهامت ادامه داد: از ۴۳۰ کیلومتر اولین اولویت راه‌های روستایی تقریباً ۳۰۰ کیلومتر از آن باقی مانده که با اتمام پروژه امسال در یک دوره دو ساله قابل انجام است و با این اقدام افزایش جمعیت برخوردار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار به حدود ۹۸ درصد ارتقا می‌یابد.

وی افزود: روستاهای باقیمانده در اولویت اول نبودند چنانچه با محدودیت‌های اعتبارات روبرو نباشیم در صورت امکان بهسازی راه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهامت با اشاره به اینکه اکثر راه‌های خراسان رضوی راه‌های کویری هستند و به دلیل تردد زائران و مسافران دارای اهمیت بسیار هستند، گفت: اکنون ۶۰ مورد مجتمع بین‌راهی در این استان در حال بهره‌برداری است و ۸۰ مجتمع در مراحل مختلف احداث هستند که امیدواریم با تکمیل آنها در پایان سال ۱۴۰۴ بتوانیم فاصله مناسب برای استراحت رانندگان و زائران فراهم کنیم؛ و تلاش می‌شود تعداد این مجتمع‌ها به ۱۰۰ مورد در دوره ۲ تا ۳ ساله افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۵ مجتمع بین‌راهی توسط اداره کل راهداری خراسان رضوی در حال احداث است که یکی از این مراکز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع پایانه مرزی که حدود ۱۰ سال متوقف بود اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان پایانه دو غارون است که به دنبال تأمین منابع مالی آن هستیم تا در فاز اول در یک دوره ۶ ماهه فاز مسافربری آن به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha