• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072620448
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان‌غربی:

زیرساخت‌های ورزشی آذربایجان‌غربی تقویت شود

زیرساخت‌های ورزشی آذربایجان‌غربی تقویت شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید براینکه زیرساخت‌های ورزشی استان تقویت شود، گفت: توسعه متوازن ورزشی استان در دستور کار است. 

محمدصادق معتمدیان ۲۶ مهرماه در نشست صمیمی با هیات‌های ورزشی که در استانداری برگزار شد، افزود: باید زیرساخت‌های ورزشی استان را به میانگین کشوری و سپس به استاندارهای مطلوب کشوری برسانیم که لازمه این امر برنامه‌ریزی و داشتن نقشه راه مدون، هم افزایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. 

وی با اشاره به اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان گفت: یکی از ریل‌گذاری‌های مهم در سطح کلان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که در این راستا نیز  پروژههای مختلف ورزشی از جمله احداث سالنها و زورخانه‌های تخصصی در سطح استان اجرا و تکمیل شد. 

استاندار ادامه داد: تنها احداث سالن ورزشی کافی نیست بلکه تجهیز سالنها نیز باید در برنامه قرار گیرد تا هیات‌های ورزشی مشکلی نداشته باشند. 

معتمدیان کسب مدال توسط ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف را مایه مباهات دانست و ادامه داد: همزمان با اجرای پروژه‌های ورزشی و توسعه زیرساختها، توسعه ورزش قهرمانی نیز مورد توجه و اولویت است. 

وی با اشاره به میزبانی ارومیه در مسابقات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: برگزاری این مسابقات بازتاب و برکات بسیار زیادی برای استان داشته است که امید با معرفی ظرفیت‌های استان و برنامه‌ریزی شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی فاخر بیشتری در استان باشیم. 

وی با بیان اینکه ارومیه مهد والیبال شناخته شده است، گفت: والیبال، ورزش مورد علاقه مردم این منطقه است و در این راستا به ارتقای زیرساخت‌های این ورزش بیشتر توجه شود. 

معتمدیان بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان تاکید کرد و گفت: دیپلماسی ورزشی در کنار دیپلماسی سیاسی و امنیتی در اولویت است.

وی با بیان اینکه آموزش مربی و داور در رشته‌های مختلف در کنار توسعه زیرساخت‌های ورزشی در برنامه قرار گیرد، گفت: آموزش و تربیت مربی و داور از عواملی موثر در توسعه ورزش محسوب می‌شود که در این راستا نقشه راهی توسط هیات‌های ورزشی ترسیم شود. 

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نونهالان، جوانان، معلولان، پیشکسوتان استان در توسعه و ارتقای ورزش استان تاکید کرد و گفت: همچنین تکریم از قهرمانان، نام آوران و پیشکسوتان جامعه ورزشی نیز در دستور کار باشد. 

وی با بیان اینکه استان با توجه به آمار مدال آوران و عضویت در تیمهای ملی دارای ظرفیتهای ورزشی بالایی است، تصریح کرد: استان در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی سرآمد است که باید تقویت ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد تا مدال‌آوری در ورزش‌های قهرمانی افزایش یابد. 

معتمدیان با اشاره به آمار بالای مشارکت مردم استان در ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: اگر بدنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید به گسترش ورزش‌های همگانی توجه شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha