• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072620382
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار:

ظرفیت‌های تبریز می‌تواند منجر به تبادلات بسیاری با کشور تاجیکستان شود

ظرفیت‌های تبریز می‌تواند منجر به تبادلات بسیاری با کشور تاجیکستان شود

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به خواهرخواندگی بین تبریز و خجند، اظهار امیدواری کرد که این دیدار باعث تقویت این خواهرخواندگی شود و گفت: ظرفیت‌های تبریز در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجر به تبادلات بسیاری با این کشور شود.

یعقوب هوشیار در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران اظهار کرد: تبریز دارای توانمندی‌های بسیاری است و می‌تواند در حوزه‌های مختلفی با کشور تاجیکستان همکاری کند.

وی افزود: مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان حدود ۳۳۰ میلیون دلار است که با توجه به جغرافیا و ظرفیت‌های تاجیکستان رقم کمی است.

وی در ادامه با اشاره با انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران بیان کرد: این انتخاب می‌تواند ظرفیت‌های همکاری را دو چندان کند.

شهردار تبریز جنبه‌های مختلف این همکاری را برشمرد و خاطرنشان کرد: تبریز در خصوص فرآورده‌ای نفتی دارای پتانسیل خوبی است که می‌تواند یکی از موضوعات همکاری باشد. در زمینه موادغذایی و ماشین‌آلات نیز، تبریز به عنوان قطب قطعه‌سازی در منطقه، توانایی رفع نیازمندی‌ها را دارد. معادن موجود به ویژه مس سونگون، تبادلات اقتصادی و روابط فی مابین را گسترش می‌دهد و در کنار این‌ موارد اشتراکات زبانی و دینی پیوند ناگسستنی بین این دو کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز که جزو دانشگاه‌های مهم و صاحب نام در دنیا است که می‌تواند موضوعات علمی و فناوری را برای ارتباطات دو سویه مدیریت کند. پنج هزار دانشجوی خارجی نیز در تبریز تحصیل می‌کنند که با توجه به کم‌بودن هزینه تحصیل می‌تواند گزینه خوبی برای دانشجویان خارجی باشد. حوزه درمان و توریسم درمانی در تبریز بسیار قوی عمل کرده، چراکه تبریز پزشکان حاذق و توانمندی دارد که در این زمینه بازوی قدرتمند تبریز هستند.  

وی حوزه فناوری را نیز از جمله آیتم‌های مورد همکاری برشمرد و اذعان کرد: حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو، محیط زیست و نظام مهندسی در رشته‌های سازه، سیویل و برق و الکترونیک هم دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای همکاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هوشیار در پایان خواستار برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو کشور شد و آن را بستری مناسب برای تعاملات فرهنگی، فناوری و هوشمندسازی دانست.

ظرفیت‌های تبریز می‌تواند منجر به تبادلات بسیاری با کشور تاجیکستان شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha