• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072620261
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

در دیدار شهردار تبریز با وزیر میراث‌فرهنگی مطرح شد

تبریز همه ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد

تبریز همه ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه قطار توسعه کشور با همراهی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی راه می‌افتد، گفت: تبریز تمامی ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد که با فعال‌سازی پتانسیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری این شهر می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد تحول حوزه گردشگری کشور ایفا کند.

سید رضا صالحی امیری در نشست با سرمایه‌گذاران و تشکل‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی و همچنین دیدار با شهردارتبریز با تاکید بر اینکه باور داشتن به توان سرمایه‌گذاران باعث رفع موانع در حوزه گردشگری می‌شود، اظهار کرد: فرایند توسعه کشور با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی محقق می شود که برهمین اساس نیازمند تغییر نوع نگاه به سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد نقش بسزایی در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، افزود: در دنیا بخش اعظمی از اختیارات دولت به شهرداری واگذار شده و این مسئله سرمنشا اتفاقات و اقدامات ماندگار در شهرها بوده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجمیع و تمرکز اختیارات در پایتخت را از دیگر مشکلات حوزه این وزارت خواند و گفت: ما در گام نخست ۲۵ اختیار ستاد را از تهران به استان‌ها تفویض کردیم و برای بهبود وضعیت، این سیاست کاری ادامه خواهد داشت.

وی واگذاری اختیارت بیشتر به استانداران، شهرداران وشورای برنامه‌ریزی استان‌ها ساز و کار برون رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: مذاکره با بانک‌های کشور برای پرداخت تسهیلات در حوز میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر اقدامات وزارتخانه در راستای تسهیل‌گری برای بهبود اوضاع است.

وی تشکیل یک کمیته متشکل از استاندار، شهردار، نماینده تشکل‌ها و نماینده سرمایه‌گذاران و مدیرکل میراث فرهنگی با هدف بررسی موانع سرمایه گذاری را راهگشا دانست، تشریح کرد: تبریز به عنوان قطب گردشگری ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی متعددی دارد به طوری که شهر تبریز تمامی ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تمدنی تبریز برای توسعه گردشگری چندین برابر برخی کشورهاست، خاطرنشان کرد: برای مثال کشور گرجستان با سه و نیم میلیون جمعیت، سالانه ۹ میلیون گردشگر دارد در حالی که پتانسیل‌های گردشگری تبریز کمتر از کشور گرجستان نیست.

صالحی امیری با اشاره به اینکه جهش کشورهای آسیای شرقی از طریق گردشگری تحقق یافته، یادآوری کرد: تغییر نگرش و دیدگاه اولین شرط موفقیت در حوزه گردشگری کشور است برهمین اساس تعمیق روابط باهمسایگان همچون جمهوری آذربایجان و عربستان حائز اهمیت است.

وی درباره ارزیابی اقدامات شهرداری با بیان اینکه شهردار تبریز نگاه فرهنگی خوبی به موضوعات دارد، تشریح کرد: معتقدم قطار توسعه و نجات کشور با همراهی سرمایه گذاران به حرکت در می‌آید.

تبریز همه ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد

همچنین شهردار تبریز در این نشست با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی به احیاء ظرفیت‌های گردشگری تبریز گفت: مدیریت شهری برنامه‌های راهبردی مدونی برای توسعه و احیاء زیرساخت‌های گردشگری تبریز تنظیم کرده است.

یعقوب هوشیار افزود: مجموعه ۱۳ هکتاری ربع رشیدی به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری است که تنها با تخصیص اعتبار ملی و همچنین واگذاری آن به شهرداری تبریز می تواند به یک مجموعه فرهنگی و تاریخی و مرجع گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تبریز نگین گردشگری ایران است و می‌تواند نقش موثری در ارزآوری داشته باشد اظهار کرد: با توسعه همکاری‌های مشترک شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهر تبریز به جایگاه واقعی خود در این حوزه باز می‌گردد.

وی تشریح کرد: در برنامه و بودجه سال جاری شهرداری تبریز، اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری تخصیص یافته است.

شهردار تبریز صدور رایگان مجوز احداث چهار هتل جدید، حذف عوارض ساخت هتل، تبدیل عمارت ساعت به موزه، تاسیس موزه آب و آتش از جمله اقداماتی بود که شهردار تبریز در این نشست به آن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی هستیم و طی سه سال اخیر احیای چندین خانه تاریخی مانند باغ موزه ستارخان، باقرخان، جداره سازی زیرساخت‌های گردشگری و... در بافت تاریخی و فرهنگی با هماهنگی این اداره‌کل صورت گرفته است.

تبریز همه ۲۰ شاخص ظرفیت گردشگری را دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha