• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403072519956
  • خبرنگار : 71506

دنیامالی: دبیر زندگی‌اش را وقف کشتی کرده است/ فدراسیون‌های دیگر از کشتی تأسی کنند

دنیامالی: دبیر زندگی‌اش را وقف کشتی کرده است/ فدراسیون‌های دیگر از کشتی تأسی کنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه فدراسیون های ما باید از رشته های موفقی مثل کشتی و تکواندو تاسی کنند و بدانند تا سخت کار نکنند به نتیجه نمی رسند.

به گزارش ایسنا، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان با حضور در اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید و بزرگسالان ایران، با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و ملی پوشان کشتی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ورزش پس از دیدار و گفتگو با ملی پوشان کشتی و کادر فنی تیم های ملی و تجلیل از کشتی گیران، در جمع خبرنگاران، گفت: کار ارزشمنندی اینجا صورت گرفته که به سادگی بدست نیامده است. از ابتدای کارم با دکتر دبیر در ارتباط بودم و باید بگویم دبیر زندگی اش را برای کشتی گذاشته است. کشتی ما با فاصله با دیگر کشورها بهترین شرایط را دارد. با این حال دبیر از وضعیت کنونی راضی نیست و همه انتظار داریم کشتی درخشش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: بعد از المپیک‌ پاریس همه نگاه ها برای المپیک بعدی است. ۴ تیم به مسابقات جهانی آلبانی می رود و ۲ تیم دیگر کشتی هم به روسیه می روند. کشتی ایران صاحب سبک است اما در حوزه هوش مصنوعی، نرم افزار و شبیه سازی لازم است در همه رشته ها کار بیشتری شود. با توجه به نتایج کشتی ایران در المپیک که باعث شد جوانان بیشتری به سمت کشتی بیایند. من از هر فرصتی برای حضور در جمع کشتی گیران استفاده می‌کنم. امیدوارم فدراسیون های دیگر نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

دنیا مالی ادامه داد: ما نگاه ویژه ای به بازی های آسیایی و المپیک داریم. فکر می کنیم که اگر می خواهیم در المپیک موفق شویم باید از الان سخت کار کنیم. همه رشته ها باید کار کنند. در المپیک پاریس حس کردم که روی کشتی و حتی تکواندو فشار زیادی بود. تلاش می کنیم تیراندازی، دوومیدانی و تیر و کمان به بالندگی برسند و به رشته های مدال آور ما مثل کشتی و تکواندو کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می خواهیم در المپیک بدرخشیم باید سخت کارکنیم. به دوسای فدراسیون ها هم گفتم نقره و برنز هم ارزشمند است اما در دنیا رنکینگ را به طلا می دهند. ما نمی خواهیم بازنده باشیم. برنامه اصلی ما روی کسب مدال طلاست تا مردم خوشحال شوند و سرود ما خوانده شود. مطمئنم با تلاش روسای فدراسیون ها و جامعه ورزش به این اهداف می رسیم.

وزیر ورزش درباره وضعیت کشتی‌گیران اعزامی ایران به مسابقات جهانی، گفت: کشتی ما مثل قدیم رفتار سینوسی ندارد. رشته ای که بالا و پایین زیادی دارد مطمئن باشید مدیریت درستی ندارد. کشتی ما به سمت بالا است و رفتار سینوسی ندارد. جایی که دامنه یک رشته بلند باشد باید تدبیر کنیم. از وضعیت کشتی خیالمان راحت است و امیدوارم رشته های دیگر هم از کشتی و تکواندو تاسی کنند و افتخار آفرین باشند.

وی درباره مشکل صدور روادید برای ورزشکاران ایران، گفت: همیشه این مشکل را داشتیم. بر اساس منشور المپیک ورزش قطعا سیاسی نیست و باید روادید صادر شود. برخی اوقات که مشکل پیش می آید وزارت خارجه و خود بنده کمک می کنیم‌تا مشکل حل شود. خدا را شکر همه پیش بینی ها انجام شده تا بچه های کشتی بدون مشکل به مسابقات جهانی بروند و افتخار آفرینی کنند.

دنیا مالی ادامه داد: یکی از برنامه های دبیر این است که ساختار مناسب برای استان هایی که قطب کشتی هستند ایجاد شود. این کار در حال انجام است و ما هم کمک می کنیم تا سالن های جدید ایجاد شود. هر جایی که می خواهد موفق شود خود مجموعه پیگیر باشد بهتر به نتیجه می رسیم. کشتی فراگیر شده و ورزش ملی ماست. ما قطعا فضا و فرصت را برای همه استان ها و مخصوصا آن هایی که قطب کشتی هستند ویژه تر ایجاد خواهیم کرد.

وزیر ورزش درباره درباره سرانجام ساخت ورزشگاه گفت: یکسری مراحل قانونی دارد. دنبال این هستیم توجیهات فنی و قانونی آن برطرف شود. مهمتر از همه تامین منابع مالی این پروژه بزرگ و سیر قانونی آن در ۳ قوه است.

وزیر ورزش در پاسخ به ایسنا مبنی بر موفقیت رشته هایی مثل تکواندو و کشتی در المپیک و اینکه به نظر می رسد ناکامی برخی رشته ها به دلیل ناکارآمدی برخی روسای فدراسیون هاست، گفت: قطعا روسای فدراسیون ها نقش ویژه ای دارند. ما کاری به گذشته نداریم که چه شده یک رشته موفق یا ناموفق بوده است. من اگر بنشینیم گذشته را نقد کنیم انژی ما را می گیرد. قطعا روسای فدراسیون ها، هیات رییسه و تیمی که هر رشته را مدیریت می کند نقش دارند. وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک نیز نقش سیاست گذاری و هدایت گری خود را باید داشته باشند. پایش کردن رفتار فدراسیون ها مطابق با برنامه ای که داده اند اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر کشتی دو ماه تعطیل شود باید یک سال و بیشتر کار کنید تا آن دو ماه جبران شود. قطعا مردم بدانند ما برای ورزش با برنامه حرکت می‌کنیم و انشاالله در آینده نتایج این برنامه ریزی ها ثمره خواهد داد و ورزش ما نتایج بهتری خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha