• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072519734
  • خبرنگار : 50672

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد

افزایش چشمگیر ورزشکاران سازمان یافته در گلستان

افزایش چشمگیر ورزشکاران سازمان یافته در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از جایگاه خوب استان گلستان در حوزه‌های مختلف ورزش خبر داد و گفت: یکی از حوزه‌های روبه‌رشد در استان افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته است.

قاسمعلی برزمینی صبح امروز ۲۵ مهرماه به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هرساله از ۲۶ مهرماه تا دوم آذرماه را هفته تربیت بدنی نام‌گذاری کرده‌اند، اظهار کرد: در هفته تربیت‌بدنی طی برگزاری و تشکیل ستاد و جلسات مختلف ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اولین روز هفته تربیت بدنی در شهرستان‌ها با ورزش صبحگاهی آغاز خواهد شد، اذعان کرد: این برنامه در مرکز استان برای آقایان در استادیوم شماره دو و برای بانوان در استادیوم شماره یک با حضور مسئولین برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از دیگر برنامه‌های هفته تربیت بدنی به دیدار جامعه بزرگ ورزش و جوانان با نماینده ولی‌فقیه در ۲۸ مهرماه اشاره کرد و گفت: در طی این هفته تجلیل از قهرمانان ورزش فرا ملی با حضور مسئولان استانی نیز به عمل می‌آید.

برزمینی با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استان‌هایی است که در حوزه آمار ورزشکاران سازمان یافته رشد به‌سزایی داشته است، ادامه داد: ۴۷ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته به ۷۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۱ ملی پوش عضو ثابت تیم ملی هستند، خاطرنشان کرد: استان گلستان جایگاه بسیار خوبی در حوزه ورزش‌های قهرمانی و حضور ورزشکاران در اردوهای تیم‌ملی و مسابقات فراملی به خود اختصاص داده است.

برزمینی با اشاره به اینکه سال گذشته در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۹ ورزشکار، داور و مربی حضورداشتند، تصریح کرد: استان گلستان جایگاه سومین استان را بعد از تهران و مازندران از لحاظ تعداد ورزشکاران و مدال‌آوران در مسابقات کسب کرده است.

وی از ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در حوزه زیرساختی خبرداد و گفت: در این ارزیابی استان گلستان در بین استان‌های تیپ دو رتبه اول کشور را کسب کرده است؛ همچنین بر اساس اماکن ورزشی دولتی ورزش و جوانان سرانه ورزشی استان ۵۹ صدم متر مربع است و با احتساب تمامی اماکن ورزشی استان این عدد به ۸۲ صدم متر مربع می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه از ۱۱۰ پروژه نیمه‌تمام در حال حاضر ۵۲ پروژه به بهره‌برداری‌رسیده است، ادامه داد: همچنین در استان گلستان ۵۱ هیأت ورزشی استانی و ۶۲۰ هیأت ورزشی شهرستانی مشغول به کار است.

برزمینی با بیان اینکه در سه سال گذشته تا به امروز ۹۰ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده است، اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات برنامه‌ریزی شده در هفته تربیت بدنی امسال بهره‌برداری از ۲۵ خانه ورزش روستایی در سطح استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات استانی و ملی نسبت به سال گذشته افزایش خوبی صورت گرفته است: تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبارات مصوب ملی دریافت کرده‌ایم که در حوزه اعتبارات ملی جزء ۴ استانی هستیم که تخصیص ملی را دریافت کرده‌ایم.

برزمینی در آخر همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان ها و روستاها را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت بدنی اعلام کرد و افزود: این همایش ها در مناسبت های مختلف نیز پا برجا خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha