• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072519703
  • خبرنگار : 50184

«کورن هول» در کرمانشاه راه‌اندازی شد

«کورن هول» در کرمانشاه راه‌اندازی شد

ایسنا/کرمانشاه رشته «کورن هول» به رشته‌های زیرمجموعه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه اضافه شد.

شکوفه اسماعیل‌زاده مسئول کمیته کورن هول هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ریشه رشته کورن هول را مربوط به آمریکای شمالی دانست و اظهار کرد: این رشته مهیج در آمریکا طرفداران بسیار زیادی دارد و در سال ۲۰۲۳ به عنوان مهیج‌ترین و پرطرفدارترین رشته در این کشور معرفی شد. 

وی با بیان اینکه رشته کورن هول هر روز در حال گسترش است، افزود: این رشته حدود دو سالی است که وارد ایران شده و تابحال در حدود ۱۵ استان کشور راه‌اندازی شده است. 

مسئول کمیته کورن هول استان تصریح کرد: این رشته زیرمجموعه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی است و در ماه‌های اخیر در کرمانشاه هم راه‌اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه این رشته به صورت گروهی و یا انفرادی قابل اجراست، عنوان کرد: برای اجرای این رشته باید کیسه‌ای را با وزن حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم از فاصله‌ای تقریبا هشت متری به سمت یک تخته شیب‌دار در ابعاد ۶۱*۱۲۲ سانتیمتر با سوراخی روی آن پرتاب کنید. اگر کیسه روی تخته فرود آید یک امتیار و اگر داخل سوراخ بیافتد سه امتیاز خواهد داشت. 

اسماعیل زاده میزان هیجان این بازی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در حال حاضر لیگ جهانی این رشته برگزار می‌شود و قرار است بهمن ماه برای اولین بار مسابقات جهانی آن به شکل رسمی به میزبانی صربستان برگزار شود که از ایران نیز شش نفر سهمیه حضور در این مسابقات را دارند. 

وی با بیان اینکه استعدادیابی این رشته در کرمانشاه آغاز شده، افزود: به منظور جذب بیشتر مردم و استعدادیابی بین علاقمندان به این رشته، برنامه‌های آموزشی و تمرینی این رشته را در پارک‌های شلوغ شهر مانند پارک لاله و سراب قنبر و مجموعه ورزشی کوثر برگزار می‌کنیم که میزان استقبال از این برنامه‌ها بسیار بالا بوده است. 

مسئول کمیته کورن هول استان تاکید کرد: به منظور توسعه این رشته برای اولین بار در بین استان‌های کشور درخواست برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری آن را داده‌ایم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha