• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072519689
  • خبرنگار : 50042

پدافند غیرعامل باعث تحقق امنیت پایدار می‌شود

پدافند غیرعامل باعث تحقق امنیت پایدار می‌شود

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باعث تحقق امنیت پایدار می‌شود، گفت: باید همواره برای وقوع هر اتفاقی یا تهدیدی آماده بود و این آمادگی با پدافند غیرعامل محقق می‌شود؛ باید همه مدیران در راستای مولفه‌های پدافند غیرعامل و تهدیدات جدی، اهتمام لازم را داشته باشند.

کیا عاشوری امروز، ۲۵ مهرماه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رشت اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، اسلام احیا شد و امام(ره) مردم را از جاهلیت مدرن به منشا آگاهی سوق داد و مسلمانان را به بازیابی هویت ملی و فرهنگی هدایت کرد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به جنگ‌های حق و باطل از صدر اسلام تاکنون افزود: در سال ۵۷ با انقلاب، نسل ژئوپلیتیک جهان تغییر کرد و اثر آن را معیارها و متغیرها شاهد بودیم، ولی آن چیزی که باعث تغییر نسل ژئوپلیتیک جهان شد، اسلام بود که موازنه قدرت را بهم زد و زمانی که میدان نفوذ توسط سلطه گران هدایت می‌شد، به عنوان اضلاع قدرت ظهور کرد و میدان راهبرد و تسلط را از آنها گرفت که همین باعث چالش ما با استکبار جهانی شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی گفت: تمام ابزار و امکانات مورد استفاده رژیم جانی صهیونیستی توسط استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار تامین می‌شود، حتی روز گذشته تجهیزات نظامی جدید به اسرائیل داده شده با وجود هزاران جنایاتی که توسط آنان صورت می‌گیرد، سانسور خبری قوی هم دارند اما در عوض با پرتاب یک موشک توسط جبهه مقاومت سریع در همه رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

عاشوری تصریح کرد: ظلم و ستم استکبار بر همگان مشهود و واضح است، انشاالله به زودی زوال و نابودی استکبار جهانی را شاهد خواهیم بود، دقت داشته باشیم جنگ‌ها همه در شرایط غافلگیری اتفاق می‌افتد؛ در همین جنگ ایران و عراق، رژیم بعث عراق بدون سروصدا آغازگر جنگ شد.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در واقع جنگ مرز بین حیات و ممات است، کشوری که بتواند در صلح آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داشته باشد قطعا در جنگ می‌تواند موفق باشد. در شرایط غافلگیری باید بهترین راه حل را انتخاب کنیم تا از فروپاشی ذهنی جامعه جلوگیری کنیم. اکنون در شرایط فعلی ماهیت تقابل و جنگ و تهدیدات هم متفاوت شده است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها در عین تعاملات و ارتباطات روزمره، مرتب تجهیزات و ابزار نظامی یکدیگر را رصد می‌کنند، از طرفی صحنه بازی جهان هم تغییر کرده و تقابل در جهان بیشتر شده، روزگاری جنگ از یک نقطه آغاز می‌شد و مدتی طول می‌کشید تا به نقطه استراتژیکی دیگر برسد اما لایه‌های سطوح جنگ بهم پیوسته شده و در عین حال به یک اتفاق ختم می‌شود، در این موارد مدیریت صحنه و بحران باید صورت گیرد.

عاشوری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باعث تحقق امنیت پایدار می‌شود، گفت: باید همواره برای وقوع هر اتفاقی یا تهدیدی آماده بود و این آمادگی با پدافند غیرعامل محقق می‌شود؛ باید همه مدیران در راستای مولفه‌های پدافند غیرعامل و تهدیدات جدی، اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: طرح شهید نیلروشان ابلاغ شده که در راستای این طرح باید ارزیابی لازم از پدافندغیرعامل صورت گیرد. مدیری موفق است که در شرایط بحران بتواند با امکانات در دسترس شرایط را به نحو مطلوب مدیریت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha