• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072519677
  • خبرنگار : 50444

۸۳ درصد بیمه‌شدگان سلامت در خراسان شمالی رایگان بیمه شده‌اند

۸۳ درصد بیمه‌شدگان سلامت در خراسان شمالی رایگان بیمه شده‌اند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: حدود ۸۳ درصد از بیمه‌شدگان سلامت، رایگان بیمه شده‌اند و هزینه‌ای بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

دکتر مهرداد سفیدگران ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: ۷۳۵ هزار و ۶۵۵ بیمه شده اصلی بیمه سلامت در استان وجود دارد که بخشی از آن‌ها شامل حدود ۴۴۹ هزار نفر بیمه شده روستایی، حدود ۵۵ هزار نفر بیمه کارمندی و بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده سایر اقشار در بیمه سلامت استان تحت پوشش هستند.

وی بیان کرد: در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان نیز ۱۹۲ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها جزو پنج دهک اول بوده و حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

سفیدگران ادامه داد: حدود ۶ درصد از جمعیت شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان حق بیمه کامل پرداخت می‌کنند و حدود ۸۲ درصد است بیمه شدگان سلامت در استان به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی جزو استان‌های پیشتاز در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بود و طی ۶ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار نسخه الکترونیک در بیمه سلامت استان تولید شد و تعداد نسخه‌های کاغذی تنها حدود ۴۰۰۰ عدد بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش شده است تا با نسخه نویسی الکترونیکی کارها دقیق‌تر انجام شود اما همچنان با ایده آل فاصله داریم و در مواقعی که با قطعی برق یا کندی اینترنت مواجه هستیم در ارائه خدمت مطلوب به مردم وقفه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان شمالی فعال است و ۸۶ مرکز جامع خدمات سلامت در استان با ۱۲۳ پزشک، ۱۲۵ ماما و ۵۳ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کنند. 

وی افزود: ۵۲ قلم از آزمایشات نیز در مراکز جامع خدمات سلامت انجام می‌شود و در صورت نیاز نمونه مربوطه به مرکز معین رای انجام آزمایش ارسال می‌شود. همچنین خدمات دارویی نیز از ۴۰۰ قلم دارو به ۱۷۹ قلم در مراکز جامع سلامت رسیده است.

به گفته وی هفته بیمه سلامت نیز از ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد که طی آن تلاش می‌شود خدمات این مجموعه به صورت پررنگ‌تر به مردم اطلاع رسانی شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha