• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072519634
  • خبرنگار : 50184

نماینده فدراسیون هاکی:

در کل کشور فقط ۶ زمین چمن هاکی وجود دارد

در کل کشور فقط ۶ زمین چمن هاکی وجود دارد

ایسنا/کرمانشاه به گفته نماینده فدراسیون و نایب رئیس مجمع هاکی استان کرمانشاه یکی از مشکلات هاکی چمنی در کشور نبود زیرساخت‌های کافی برای این رشته است، بگونه‌ای که در حال حاضر تنها شش زمین چمن اختصاصی این رشته در کل کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، فرهمند سال افزون، امروز(۲۵ مهر) در مجمع سالیانه هیات هاکی استان کرمانشاه، مشکل اصلی هاکی چمنی در کشور را ضعف زیرساختی خواند و اظهار کرد: علیرغم اینکه ایران در هاکی سالنی در آسیا سرآمد است، اما متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی در هاکی چمنی به جایگاه لازم نرسیده‌ایم. 

وی افزود: در کل کشور تنها شش زمین اختصاصی هاکی چمنی وجود دارد، درحالیکه برای موفقیت‌های بیشتر در این رشته به زمین‌های چمن بیشتری نیاز است. 

نماینده فدراسیون هاکی با بیان اینکه مشکل زمین چمن هاکی حتی در پایتخت نیز وجود دارد، عنوان کرد: از سالهای گذشته زمین چمن هاکی در تهران وجود نداشته، برای همین اردوی تیم های ملی را در شیراز، تبریز و یا عسلویه برگزار می‌کنند. 

وی به در حال احداث بودن اولین زمین چمن بین‌المللی هاکی در مجموعه ورزشی آزادی تهران اشاره کرد و افزود: کارهای زیرساختی این زمین انجام شده و طبق قول‌های داده شده، تا اواخر پاییز امسال آماده خواهد شد. 

سال افزون در ادامه کرمانشاه را یکی از قطب‌های رشته هاکی در کشور خواند و افزود: این استان در رده‌های سنی پایه جزو استان‌های سرآمد کشور به شمار می‌رود و همواره در مسابقات مختلف عنوان قهرمانی را کسب می‌کند. 

وی به مشکلات زمین چمن هاکی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: زمین چمن هاکی کرمانشاه، یکی از اولین زمین‌های کشور در این رشته بود که اکنون حدود ۲۰ سال قدمت دارد و نیاز است مرمت شود. 

سال افزون تاکید کرد: علیرغم محدودیت منابع فدراسیون، مقرر شده حدود دو هزار متر مربع چمن به کرمانشاه داده شود و انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان نیز همکاری کند تا زمین چمن این مجموعه بازسازی شود. 

وی افزود: در رده سنی امید(زیر ۲۱ سال) نیز از این استان پنج بازیکن به مسابقات آسیایی زیر ۲۱ سال سنگاپور اعزام شدند که نشان می‌دهد این استان توان زیادی در این رشته دارد و مربیان و کادر هیات تلاش زیادی می‌کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۲۰

در گذشته نه چندان دور کرمانشاه بعنوان قطب ورزش هاکی کشور مطرح بود . و حالا .......... چه بر سر ورزش استان آمده ؟؟؟؟؟