• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519625
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

شهدا و سردار سلیمانی‌ها تاریخ انقلاب ایران اسلامی هستند

شهدا و سردار سلیمانی‌ها تاریخ انقلاب ایران اسلامی هستند

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا و سردار سلیمانی‌ها تاریخ و آرمان انقلاب ما هستند، اگر آنان نبودند دشمنان به ما رحم نمی‌کردند.

فتح‌الله توسلی چهارشنبه ۲۵ مهر در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان بهار، اظهار کرد: شهرستان بهار ۶۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد از شهدا ۱۱ نفر از آنان شهید دانش‌آموز بودند ضمن اینکه استان همدان دارای ۱۳۰۰ شهید دانش‌آموز است که هر یک از این شهدای دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب نقش خطیری داشتند .

توسلی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید تاریخ انقلاب را بخوانند و مطالعه کنند، یادآور شد: اگر تاریخ انقلاب و تاریخ شهدای خود را نخوانیم و ندانیم همانند این است که شناسنامه خود را نمی‌دانیم و حفظ نیستیم و در آینده در تاریخ خود با خلا مواجه خواهیم شد.

توسلی در ادامه بیان کرد: برخی می‌گویند حسن نصرالله، لبنان، فلسطین، غزه و یمن به ما چه؟ به‌طور قطع اگر بگوییم به ما چه دچار  مشکل می‌شویم، اگر قرار نیست در فلسطین حضور نداشته باشیم، پس  آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان چه می‌کنند؟ چرا فرانسوی‌ها الجزایر را اشغال کردند؟ چرا آمریکا در عراق و افغانستان به سر می‌برد و چه جنایاتی که نمی‌کنند؟

وی افزود: داعش در کنار گوشمان بود و به کسی رحم نمی‌کرد. اگر زحمات و خون دل شهید سلیمانی‌ها و شهدای مقاومت نبود مگر ما در مقابل وحشی‌گری‌های آنها می‌توانستیم بایستیم؟ داعشی‌ها دختران ایزدی عراق را بردند و در بازار منطقه به فروش گذاشتند و به پیرمرد و زنان و کودکان و دختران رحم نکردند و سامرا را منفجر کردند.

توسلی در ادامه با بیان اینکه دنیا با هوش مصنوعی در حال تحول است باید خود را آماده کنیم و با علم روز پیش برویم، اظهار کرد: امروز هوش مصنوعی تمام معادلات دنیا را برهم زده، باهوش مصنوعی ترور می‌کنند، با هوش مصنوعی پرواز می‌کنند و اقدامات بزرگ علمی انجام می‌دهند با این اوضاع در آینده شرایط جهان متحول می‌شود باید خود را آماده کنیم و با مطالعه به علم روز پیش برویم.

وی با بیان اینکه اگر امروز موشک داریم و موشک کشورمان از چند صد کیلومتر در خاک ایران خاک صهیونیست‌ها را نشانه می‌رود اینها همه با  معادلات علمی‌ امکانپذیر است، ادامه داد: اگر موشک  ایران اسلامی می‌تواند تمام خطوط پدافندی را طی کرده و ماهواره‌ها را به شکلی رد کند و نتوانند آن را رصد کنند و در خاک فلسطین اشغالی فرود بیاید همه اینها معادلات پیچیده علمی دارد که با علم روز به آن دست یافته‌ایم .

وی با بیان اینکه امروز اگر پهپاد داریم همه اینها را  دانشمندان و نخبگان ایرانی با مطالعات علمی به آن دست یافته‌اند، گفت: از دانش‌آموزان می‌خواهم تاریخ ایران اسلامی را بخوانند و مطالعه کنند و در این نگاه به تاریخ انقلاب ببینند که چه شهدای عزیز و گرانقدری را از دست دادیم.

توسلی گفت: امروز دانش‌آموزان وظیفه دارند خوب درس بخوانند و با علم روز آشنا شوند تا از قافله علم و دانش عقب نمانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha