• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072519618
  • خبرنگار : 50040

به مناسبت هفته خوشنویسی صورت گرفت؛

دیدار با هنرمند و مؤسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

دیدار با هنرمند و مؤسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

ایسنا/گیلان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به همراه فرماندار و جمعی از اساتید خوشنویسی با یوسف عطوفت شمسی در منزل وی دیدار کردند.

ابراهیم رامین فر امروز ۲۵ مهرماه در دیدار با هنرمند پیشکسوت خوشنویسی که به مناسبت هفته خوشنویسی (۲۱ لغایت ۲۸ مهر) و با همراهی روح الله بخشی نژاد، فرماندار لاهیجان، میرهاشم علوی، رئیس انجمن خوشنویسان لاهیجان، ساسان گل بستانی از اساتید برجسته خوشنویسی، جلال فلاحدوست، رئیس پیشین انجمن خوشنویسان و جمع دیگری از هنرمندان حوزه خوشنوسی، انجام شد، یوسف عطوفت شمسی را از مفاخر خوشنویسی استان و کشور عنوان کرد و گفت: ما به داشتن چنین هنرمندانی به خود می بالیم چراکه آنان عمر خود را پای این هنر ارزشمند گذاشته و آن را به اوج رسانده اند.

فرماندار لاهیجان نیز ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات این هنرمند لاهیجانی، گفت: فرهنگ و تمدن یک جامعه با شخصیت های هنری آن شکل می گیرد و لذا وجود چنین هنرمندانی مایه افتخار شهر است.

دیدار با هنرمند و موسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

روح الله بخشی نژاد افزود: لاهیجان علاوه بر نعمات خدادادی و طبیعت زیبا در خود مردان و زنان هنرمند و فرهیخته ای دارد و امیدواریم این هنر زیبا و چشم نواز از اساتید برجسته این شهر به آیندگان منتقل شود تا همواره مایه فخر این مرز و بوم باشند.

دیدار با هنرمند و موسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

به گزارش ایسنا، یوسف عطوفت شمسی، متولد مردادماه ۱۳۳۲ در لاهیجان است. دوره نوجوانی و جوانی را در شهرستان لنگرود گذراند و سپس در اداره تامین اجتماعی شهرستان لاهیجان در سمت مدیر مالی به خدمت مشغول شد.

دیدار با هنرمند و موسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

انجمن خوشنویسان شعبه لاهیجان در سال ۱۳۶۲ توسط نامبرده دائر شد، همچنین در سال ۱۳۵۹ انجمن خوشنویسان لنگرود و در سال ۱۳۶۳ انجمن خوشنویسان رشت را تاسیس کرد. وی اولین کسی بود که رتبه ممتاز خوشنویسی را در گیلان اخذ کرد. این هنرمند پیشکسوت علاوه بر تدریس خوشنویسی، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی متعدد را در رزومه هنری خود دارد.

دیدار با هنرمند و موسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

در پایان این دیدار لوح تقدیر به همراه هدیه از سوی فرماندار به این استاد تقدیم شد؛ همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز با اهدای لوح و هدیه از این هنرمند برجسته تقدیر کرد.

دیدار با هنرمند و موسس انجمن خوشنویسان لاهیجان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha