• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072519369
  • خبرنگار : 50233

مدیرعامل هلال احمر سمنان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

نوید کاهش غرق‌شدگی‌ها با تولد ربات ایرانی «نجات‌یار»/ آرادان پرحادثه‌ترین شهر استان

نوید کاهش غرق‌شدگی‌ها با تولد ربات ایرانی «نجات‌یار»/ آرادان پرحادثه‌ترین شهر استان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از ربات‌های نجات‌یار به عنوان یک محصول امدادی جدید در هلال احمر کشور نام برد و گفت: از زمان استفاده آزمایشی این ربات ها در کشور تا کنون ۹ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

حسین درخشان ۲۵  مهرماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعلا تنها پنج دستگاه ربات نجات‌یار در اختیار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به نظر می‌رسد در آینده با افزایش این ربات‌ها و تجهیز همه جمعیت‌های استانی به این محصول جدید امدادی، شاهد کاهش قابل توجه حوادث غرق شدگی در کشور خواهیم بود.

وی از میزبانی این استان از اردوی توان‌افزایی امدادگران هلال احمر ۱۲ استان کشور خبر داد و افزود: در این اردوی سه روزه که در هفته جاری در استان سمنان برگزار شد، تیم‌های امدادی استان‌های مختلف به تمرین عملیات امدادی مختلف پرداختند.

وی ادامه داد: در این اردو با حضور تیم‌های امدادی ۱۲ استان کشور، عملیات امداد کوهستان، امداد در سیلاب، نجات غریق عملیات امدادی با حضور ربات‌های نجات‌یار و سگ‌های زنده‌یاب و...تمرین شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آغاز فصول سرد سال و امکان بروز سیلاب‌های موسمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و تمرین‌های انجام شده در عملیات امدادی در سیلاب می‌تواند به توان‌افزایی امدادگران جمعیت کمک شایانی کند. ضمن اینکه تیم‌های امدادی استان‌های مختلف در این اردوی سه روزه امکان انتقال تجربیات و بررسی آخرین روش های امدادی را پیدا کردند.

درخشان با اشاره به استفاده از ربات‌های نجات‌یار در این اردوی سه روزه گفت: این ربات‌ها که از محصولات امدادی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است از این پس در عملیات امدادی در عرصه های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربه موفق استفاده از ربات‌های نجات‌یار در جمعیت هلال احمر کشورمان اظهار کرد: امسال خوشبختانه برای اولین بار از این محصول جدید در سواحل دریای خزر استفاده و ۹ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

درخشان اضافه کرد: ربات‌های نجات‌یار معمولا در زمان بروز حادثه در دریا و یا اکوسیستم‌های آبی بعنوان نجات غریق به سمت فرد در حال غرق فرستاده می‌شود. خوشبختانه عملکرد این محصول جدید تاکنون موفق بوده و در همین مدت کوتاه، جان ۹ نفر از هم‌وطنان را نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این ربات‌ها در اردوی اخیر و در یکی از استخرهای آب بخش شهمیرزاد استان سمنان نیز مورد استفاده قرار گرفت افزود: جمعیت هلال احمر کشور فعلا و در گام نخست پنج ربات نجات‌یار برای استفاده در عملیات امدادی خریداری کرده و قرار است که بعد از استفاده آزمایشی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن، در زمینه خرید تعداد بیشتری از این ربات‌ها و توزیع آن در استان‌های مختلف اقدام کند.

وی با تمجید از تلاش امدادگران تیم‌های اعزامی ابه این اردوی سه روزه تصریح کرد: در این اردو تیم‌های امدادی زندگی و عملیات امدادی در شرایط آب و هوایی مختلف را تمرین کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با خدمات امدادی این نهاد در سال جاری به تعدد و تنوع خدمات جمعیت هلال احمر استان در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نجاتگران هلال احمر استان سمنان در ۶ ماهه اول امسال در قالب بیش از ۹۲۰ ماموریت امدادی به بیش از چهار هزار و ۱۸۰ حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه دادند.

وی از حوادث جاده‌ای به عنوان پربسامدترین ماموریت نیروهای امدادی هلال احمر در نیمه نخست امسال نام برد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال نیروهای امدادی هلال احمر استان به ۵۴۵ حادثه جاده‌ای در سراسر استان اعزام شدند.

درخشان با اشاره به اینکه استان سمنان یک استان پرحادثه است افزود: تردد میلیونی زوار حرم رضوی از محورهای استان و طولانی بودن محورها در استان سبب شده که حوادث جاده‌ای از فراوانی بالایی در استان برخوردار باشند.

نوید کاهش غرق‌شدگی‌ها با تولد ربات ایرانی «نجات‌یار»/ آرادان پرحادثه‌ترین شهر استان
درخشان-مدیرعامل هلال احمر استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه بعد از حوادث جاده‌ای، مراجعات حضوری با ۲۲۶ مورد بیشترین خدمات امدادی را هلال احمر دریافت کردند افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵ مورد فوریت های پزشکی، ۳۴ مورد حوادث سیل و آب گرفتگی و ۲۴ مورد حوادث کوهستان در شهرستان‌های هشتگانه استان ثبت شده است.

وی یادآوری کرد: در جریان این عملیات امدادی ۵۶۶ حادثه‌دیده از سوی نیروهای هلال احمر استان سمنان به مراکز درمانی منتقل شدند.

درخشان از اسکان اضطراری ۸۶ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: همکاران ما در هلال احمر استان، خدمات امدادی متنوعی به مردم ارائه می‌دهند.

وی یادآوری کرد: در نیمه نسخت امسال شهرستان‌های آرادان و میامی به ترتیب با ۲۳۴ و۲۱۰ حادثه در صدر شهرستان‌های پرحادثه استان قرار داشتند.

وی با تقدیر از تلاش‌های امدادگران هلال احمر در سراسر استان تصریح کرد: خوشبختانه میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی هلال احمر استان به صحنه حوادث از میانگین کشوری این شاخص نیز کمتر است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha