• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519360
  • خبرنگار : 71415

تحریم جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست

تحریم جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست

وزارت امور خارجه انگلیس تحریم‌هایی را علیه هفت سازمان حامی شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری اشغالی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه به اعلام تحریم‌هایی علیه هفت سازمان به دلیل پشتیبانی آن‌ها از شهرک‌نشینان صهیونیست کرانه باختری پرداخت اما با برنامه «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه سابق این کشور برای مجازات ۲ عضو افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، «دیوید کامرون» در مصاحبه‌ای به شبکه بی‌بی‌سی در روز سه‌شنبه گفت به دنبال تحریم «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بوده اما نگران است که دولت فعلی حزب کارگر در انگلیس این طرح پیشنهادی او را تصویب نکند.

او در این مصاحبه اظهار کرد در بهار گذشته از اجرای به این تحریم خودداری کرده بود چون به او گفته شد چنین اقدامی در فصل برگزاری انتخابات سراسری انگلیس بیش از حد سیاسی تلقی می‌شود.

وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد تحریم‌های اخیر علیه شهرک‌نشین‌ها از چند هفته قبل در دست تدوین بوده‌اند و پاسخی به اظهارات دیوید کامرون نیستند.

طبق اعلام این وزارتخانه این تحریم‌هاعلیه سه تاسیسات شهرکی غیرقانونی و چهار سازمان «حمایت و پشتیبانی کننده از خشونت علیه جوامع کرانه باختری» اعمال شدند.

در این بیانیه تصریح شد خشونت شهرک نشینان صهیونیست به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و از اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون ۱۴۰۰ حمله توسط آنها به فلسطینی‌ها ثبت شده است.

به نوشته گاردین، «دیوید لمی» وزیر خارجه فعلی انگلیس گفت: «وقتی من اوایل سال جاری میلادی به کرانه باختری رفتم با فلسطینی‌هایی ملاقات کردم که محلاتشان هدف خشونت وحشتناک شهرک‌نشین‌های اسرائیلی قرار گرفته بودند.»

او گفت: «انفعال کابینه اسرائیل اجازه به مجازات گریزی شهرک‌نشین‌ها و افزایش مهارنشده خشونت‌های شهرک‌نشین‌ها داده است. شهرک‌نشین‌ها به طرزی شوک‌آور حتی به مدارس و خانواده‌های دارای بچه‌های کوچک نیز حمله کرده‌اند.»

این وزیر دولت لندن وعده اعمال انسداد دارایی‌های بیشتری با هدف «متوقف کردن این سواستفاده‌های حقوق بشری شنیع» داد.

تاسیسات شهرکی غیرقانونی که توسط انگلیس تحریم شدند شامل Tirzah Valley Farm، Meitarim و Shuvi Eretz هستند. همچنین یکی از سازمان‌های تحریم شده نیز سازمان Amana، سازمانی که به عنوان یکی از محورهای شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی در نظر گرفته و قبلا از سوی دولت کانادا تحریم شده، بوده است.

این شرکت در ساخت شهرک‌ها و تاسیسات شهرکی غیرقانونی زیادی در کرانه باختری شریک بوده و یکی از اهدافش ورود یک میلیون شهرک‌نشین به کرانه باختری است.

این سومین بسته از تحریم‌هایی است که وزارت امور خارجه انگلیس علیه شهرک‌نشین‌های صهیونیست اعمال کرده است.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند یک ساعت قبل از اعمال این تحریم‌ها،‌«آنلیز دادز» وزیر توسعه دولت انگلیس در مجلس عوام این کشور مشاجره‌ای با چند نماینده رده پایین عمدتا عضو حزب خود بر سر درخواست آن‌ها از دولت لندن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم صهیونیستی به سبب نقض مکرر قوانین بشردوستانه بین‌المللی را داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha