• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072519269
  • خبرنگار : 50022

ورود دستگاه قضایی به اختلاف شهرداری‌های کرج و فردیس

ورود دستگاه قضایی به اختلاف شهرداری‌های کرج و فردیس

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در پی بروز اختلافات هفت ساله پس از انتزاع شهرداری فردیس از کرج در تعیین تکلیف املاک، به یکی از معاونان قضایی خود ماموریت داد با تشکیل هیئتی متشکل از دستگاه‌های متولی این موضوع را تسریع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری البرز، شهردار فردیس به همراه جمعی از معاونان خود با حضور در دادگستری کل استان البرز با عالی‌ترین مقام قضایی استان دیدار و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت شهری فردیس، وی را در جریان مشکلات و موانع پیش روی فعالیت‌های شهرداری فردیس قرار داد.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این دیدار با اشاره به اینکه شهرستان فردیس با توجه به تنوع فرهنگی زیاد یکی از شهرهای با تراکم جمعیتی بالا در استان البرز و حتی کشور است گفت: با توجه به شرایط خاص فردیس و نزدیکی آن به کرج و تهران، یکی از شهرهای دارای بیشترین مهاجرپذیری است و همین موضوع ضرورت ارائه خدمات متناسب با رشد جمعیت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب را دوچندان می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به گزارش شهردار فردیس که با استمداد از دستگاه قضایی خواستار رفع اختلافات مربوط به انتزاع شهرداری فردیس از کرج از جمله انتقال مالکیت بیش از ۸۰۰ پلاک ثبتی به فردیس بود گفت: با توجه به تشکیل شهرستان فردیس از سال ۱۳۹۶ و انتزاع آن از کرج، باید با اولویت مذاکره و تفاهم دوجانبه، اقدامات لازم برای حل و فصل مسائل باقی مانده مرتبط به انتزاع و نیز تعیین تکلیف اموال به منظور جلوگیری از تضییع آن و انتفاع مردم از دارایی‌های شهر انجام و از طرح احتمالی دعاوی و پرونده های قضایی در این خصوص اجتناب شود.

فاضلی هریکندی در این نشست به منظور پیشگیری از طرح دعاوی مختلف در مراجع قضایی استان البرز و تحمیل هزینه‌های غیرضرور به شهرهای کرج و فردیس، به یکی از معاونان قضایی خود ماموریت داد برای حل مشکل و رفع  اختلافات هفت ساله شهرداری‌های فردیس و کرج، با همکاری استانداری البرز، اداره کل بازرسی استان، فرمانداران این شهرستان‌ها و شهرداران و اعضای شورای شهر فردیس و کرج، موضوع را بررسی و حل و فصل نموده و در سریع ترین زمان ممکن گزارشی را ارائه کند.

در ابتدای این دیدار «محمدرضا احمدی نژاد»، شهردار فردیس با ارائه گزارشی در خصوص اختلافات مابین شهرداری‌های فردیس و کرج و املاک متعلق به شهرداری فردیس که پس از انتزاع آن از کرج همچنان بلاتکلیف باقی مانده گفت: با گذشت نزدیک به هفت سال از انتزاع شهرداری فردیس، مسائل مربوطه همچنان باقی مانده و اقدامی از جانب شهرداری کرج در خصوص پلاک‌های ثبتی مورد ادعا انجام نشده و همین موضوع مشکلاتی را در خصوص طرح دعاوی قضایی اشخاص و شهرداری و ایفای تعهدات از شهرداری فردیس نسبت به این املاک ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل تاکنون چندین مکاتبه با مراجع مختلف از جمله شهرداری کرج انجام شده اما شهرداری کرج نسبت به تعیین تکلیف املاک اقدام کافی را انجام نداده است.

شهردار فردیس در پایان از رئیس کل دادگستری استان البرز درخواست کرد دستگاه قضایی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، فراهم شدن بستر سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر فردیس به این موضوع و حل مشکلات انتزاع ازشهرداری فردیس از کرج ورود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha