• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072519264
  • منبع : نمایندگی ایلام

گزارشی از محفل طنین

دورهمی برای انعکاس طنین بانوان موفق ایلامی

دورهمی برای انعکاس طنین بانوان موفق ایلامی

ایسنا/ایلام تعدادی از بانوان موفق و فداکار استان ایلام در محفل طنین راوی زندگی موفقیت‌آمیز خود شدند.

در خنکای  پاییزی امسال، شهر ایلام برای نخستین بار میزبان یک دورهمی ویژه بانوان بود، دورهمی متفاوت از همیشه و محفلی با میهمانانی که هرکدام راوی یک زندگی موفقیت‌آمیز بودند.

محفلی که ۹ بانوی موفق عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و غیره به ترتیب در جایگاه قرار می‌گرفتند و به تشریح روند زندگی و موفقیت‌های خود پرداختند و بانوان خبرنگار نیز روایت‌های آنها را با شیوه‌های مختلف از تولید خبر گرفته تا گزارش، یادداشت، کلیپ و غیره منتشر کردند.

محفل با حضور بانوان دیدنی‌تر بود، از مجری گرفته تا عوامل اجرایی که عمده آن‌ها بانوان بودند و راویانی که هرکدام قصه زندگی‌اشان آنقدر شنیدنی بود که گاهی همه را مات و مبهوت می‌کرد.

از بانویی گرفته که با وجود ازدواج در دوران مدرسه ولی تحصیلش را ادامه و با داشتن پنج فرزند دانشجوی مقطع دکترا بود تا بانوی دیگری که با وجود اینکه سه فرزند داشت و دو دخترش نیز ازدواج کرده بودند ولی با لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرزندآوری صاحب دو فرزند دیگر شده است.

حضور مادر ۲ روشندل اهل شهرستان ایوان یکی دیگر از جلوه های دیدنی این محفل بود، مادری که فرزندان دخترش اگرچه تاکنون دنیا را ندیده ولی با تلاش و حمایت‌های او یکی معلم و مستقل زندگی می کند و دیگری حافظ کل قرآن کریم است و تاکنون دهها مقام بین المللی، ملی و استانی را کسب کرده است.

روایت دلتنگی های مادر شهید جاویدالاثر نورمحمد بابایی نیز از جلوه های احساسی و سرشار از عزت این بانو در محفل بود، مادری که با وجود تایید شهادت پسرش در منطقه عملیاتی قصر شیرین ولی تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده و ۳۶ سال است چشم به راه آمدن فرزند مانده است.

روایت این مادر با قرار همیشگی پسرش که در رویای بعد از نماز صبح به طور معمول او را ملاقات می‌کند در حالی فضای سالن این جشنواره را پر کرد که چشمان عمده خبرنگاران شرکت‌کننده لبریز از اشک شده بود و به محض پایان جشنواره رسانه‌هایشان مملو از تیترهای منحصر به فردی از عاشقانه‌های این مادر و پسر شد.

۹ بانوی موفق در این رویداد که به ابداع سازمان بسیج رسانه و بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمونین(ع) ایلام برگزار شد،

«زهرا شفیعی» مادر ۲ دختر روشندل، «معصومه شاکری» کنشگر اجتماعی، «زینب حاتمی‌نصاری» مادر نمونه و صنعتگر، «کبری غیاثی» جانباز و ورزشکار، «گل‌نسا دلپیشه» مادر شهید جاویدالاثر، «زهرا فتاحی» کنشگر فرهنگی، «ملوک صفری» مادر موفق، «فاطمه جام‌سحر» فعال اجتماعی و «صمیره حاجی‌بیگی» پژوهشگر بانوانی بودند که در این جشنواره به روایتگری موفقیت‌هایشان پرداختند.

این محفل اگرچه با استقبال زیاد از بانوان برگزار شد ولی این ۹ بانو تنها شمار اندکی از زنان موفق این استان هستند که در حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی، اجتماعی، سیاسی و غیره به عنوان بهترین و بارزترین الگو در سطوح بین المللی و ملی محسوب می‌شوند.

به امید آنکه تلاش عوامل اجرایی این جشنواره به معرفی بیش از پیش توانمندی بانوان در حوزه های مختلف منجر شود.

گزارش: آزاده خرم

انتهای یام                                                            

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha