• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519233
  • خبرنگار : 71516

کارشناسان صهیونیست: توان نظامی حزب‌الله از فرانسه و انگلیس هم بیشتر است

کارشناسان صهیونیست: توان نظامی حزب‌الله از فرانسه و انگلیس هم بیشتر است

روزنامه هاآرتص گزارش داد حزب‌الله لبنان موشک‌های کافی در اختیار دارد که می‌تواند با آن خسارت بزرگی را به رژیم صهیونیستی بزند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع گزارش داد حزب‌الله لبنان بازسازی یگان‌های رزمی خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است و موشک‌های کافی در اختیار دارد که می‌تواند با آن خسارت بزرگی به این رژیم وارد کند.

در گفت‌وگوهای اخیر در کانال‌های رسانه‌ای صهیونیست، کارشناسان و تحلیلگران نظامی این رژیم تایید کردند که حزب‌الله لبنان موفق شده است بخش بزرگی از قدرت نظامی خود را احیا کند و این حزب به دنبال کشاندن اسرائیل به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت است. این برآوردها نشان می‌دهد که حزب‌الله از توانایی‌های نظامی فراتر از کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه و بریتانیا برخوردار است.

کانال 12 عبری گزارش داد که حزب‌الله در هفته‌های اخیر پرتاب موشک‌های خود را تشدید کرده و مناطق بیشتری در داخل اسرائیل را هدف قرار داده است که این امر تعداد ساکنان اسرائیلی را که تحت تأثیر سیستم‌های هشدار قرار می‌گیرند افزایش می‌دهد.

موضوع دیگر فقط تعداد موشک‌های هدایت شونده نیست، بلکه توانایی حزب‌الله برای به چالش کشیدن پدافند هوایی اسرائیل با موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد زره و هواپیماهای بدون سرنشین است.

«کوبی ماروم»، کارشناس امنیت داخلی تاکید کرد که حزب‌الله پیشرفت قابل توجهی در توانایی خود برای مقابله با سیستم‌های دفاعی اسرائیل نشان می‌دهد. او خاطرنشان کرد که حزب‌الله به طور قابل توجهی از حملاتی که در گذشته متحمل شده بود، بهبود یافته است.

همچنین شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد کسی که فکر می‌کند می‌توان زرادخانه جنون آمیز حزب‌الله لبنان را نابود کرد در توهم به سر می‌برد.

همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان که از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) شروع شده است، مقاومت لبنان به حملات پهپادی و موشکی گسترده علیه اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی اخیرا تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

مقاومت لبنان اخیرا یک عملیات ویژه پهپادی به جنوب حیفا انجام داد که به دنبال آن چهار صهیونیست کشته و ۶۷ تن دیگر زخمی شدند.

سرلشکر ذخیره، «عران لیرمن»، گفت که صحبت در اسرائیل درباره حذف کامل حزب‌الله ممکن است خیلی زود باشد و تاکید کرد که این حزب هنوز توانایی‌های زیادی دارد.

وی افزود: حزب‌الله به دنبال تحمیل یک جنگ فرسایشی طولانی و مستمر با هدف شکستن روحیه جامعه اسرائیل است.

«گیورا آیلند»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی این رژیمن نیز با انتقاد از نبود استراتژی مشخص اسرائیل در مقابله با حزب‌الله، خاطرنشان کرد که اسرائیل سیاست تهاجمی علیه غیرنظامیان را دنبال می‌کند، اما مشخصه آن ضعف در مقابله با توانایی‌های نظامی حزب‌الله است که نیازمند بازاندیشی در مورد نحوه برخورد با این وضعیت است.

«آموس یادلین»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل تاکید کرد حزب‌الله از توانایی‌های نظامی عظیمی برخوردار است و خاطرنشان کرد که این حزب دارای زرادخانه موشک‌هایی است که از زرادخانه‌های کشورهای اروپایی مانند فرانسه و بریتانیا فراتر می‌رود.

از سوی دیگر روزنامه معاریو سه‌شنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی در حال حاضر استراتژی فراگیری برای پایان نبرد در لبنان ندارد و هنوز تصمیمی درباره پاسخ به ایران نگرفته است.

این روزنامه نوشت: حزب‌الله لبنان تلاش می‌کند تا در یک جنگ فرسایشی اسرائیل را به چالش بکشد و این مساله از نظر ارتش اسرائیل پیچیده خواهد بود.

این روزنامه همچنین درباره حمله پهپادی اخیر حزب‌الله لبنان به پایگاه تیپ «گولانی» در جنوب حیفا نوشت: فاجعه انفجار پهپاد در پایگاه گولانی و نتایج آن احساس درد و ناتوانی و ناکامی شدید را به وجود آورد. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه ارتش هوشمند مدرن مجهز به بهترین سامانه دفاع هوایی در جهان با بهترین موشک‌ها و جنگنده‌ها در مقابل پهپادها ناتوان است؟

این روزنامه نوشت: شکست در رهگیری پهپاد حزب‌الله در واقع ادامه مستقیم شکست هفت اکتبر و نادیده گرفتن واقعیت به خاطر این توهم است که اسرائیل فکر می‌کند مقابل دشمن ایستاده است و دشمن جرأت هیچ کاری را ندارد و اوضاع خوب است.

«شون رفن» مسؤول سابق شاباک نیز تأکید کرد: توانایی حزب‌الله برای بازسازی خود بسیار سریع است، حتی اگر اسرائیل بسیاری از توانمندی‌های آن را هدف قرار دهد.

وی به شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: چند روز پیش دیدیم که همه ژنرال‌ها می‌گفتند ما تقریبا حزب‌الله را نابود کرده‌ایم و ۷۰ درصد توانایی‌های آن را از بین برده‌ایم اما می‌بینیم که اینطور نیست. ما باید به این نکته توجه کنیم.

این مقام صهیونیست افزود: حزب‌الله یک سازمان قوی با زنجیره فرماندهی سازمان یافته، مجهز، مسلح و آموزش دیده است. بنابراین، ما واقعا انتظار نداریم که حملاتی که علیه آن انجام داده‌ایم موجب تسلیم شدن این حزب شود. حتی اگر به زنجیره فرماندهی و کنترل آن ضربات محکمی بزنیم باز هم توانمندی‌هایش را دارد.

در همین راستا، کانال کان گزارش داد: رهبران اسرائیل باید متواضع باشند، اگرچه می‌گفتند ۵۰ درصد موشک‌های حزب‌الله را منهدم کرده‌اند، اما موشک‌ها همچنان به سمت شمال و مرکز شلیک می‌شوند.

همچنین «تامر هایمن» رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) گفت: در سایه نبود طرحی برای پایان نبرد ما در مقابل جنگی بی‌پایان هستیم که ما را به سمت شکستی استراتژیک و دردناک رهبری می‌کند.

وی گفت: هرچند که حزب‌الله در معرض حمله قوی قرار گرفته و حماس آسیب دیده است اما بدترین سناریو همچنان وجود دارد.

اگرچه این حزب در دوره اخیر ضربات سختی را متحمل شده است، اما به تدریج در حال بازیابی قدرت خود است و آن را به یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در مرزهای اسرائیل و یکی از برجسته‌ترین نیروهای نظامی در خاورمیانه تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha