• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519233
  • خبرنگار : 71516

هاآرتص: حزب‌الله موشک‌های کافی برای آسیب بزرگ به اسرائیل دارد

هاآرتص: حزب‌الله موشک‌های کافی برای آسیب بزرگ به اسرائیل دارد

روزنامه هاآرتص گزارش داد حزب‌الله لبنان موشک‌های کافی در اختیار دارد که می‌تواند با آن خسارت بزرگی را به رژیم صهیونیستی بزند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع گزارش داد حزب‌الله لبنان بازسازی یگان‌های رزمی خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است و موشک‌های کافی در اختیار دارد که می‌تواند با آن خسارت بزرگی به این رژیم وارد کند.

همچنین شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد کسی که فکر می‌کند می‌توان زرادخانه جنون آمیز حزب‌الله لبنان را نابود کرد در توهم به سر می‌برد.

همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان که از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) شروع شده است، مقاومت لبنان به حملات پهپادی و موشکی گسترده علیه اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی اخیرا تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

مقاومت لبنان اخیرا یک عملیات ویژه پهپادی به جنوب حیفا انجام داد که به دنبال آن چهار صهیونیست کشته و ۶۷ تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر روزنامه معاریو سه‌شنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی در حال حاضر استراتژی فراگیری برای پایان نبرد در لبنان ندارد و هنوز تصمیمی درباره پاسخ به ایران نگرفته است.

این روزنامه نوشت: حزب‌الله لبنان تلاش می‌کند تا در یک جنگ فرسایشی اسرائیل را به چالش بکشد و این مساله از نظر ارتش اسرائیل پیچیده خواهد بود.

این روزنامه همچنین درباره حمله پهپادی اخیر حزب‌الله لبنان به پایگاه تیپ «گولانی» در جنوب حیفا نوشت: فاجعه انفجار پهپاد در پایگاه گولانی و نتایج آن احساس درد و ناتوانی و ناکامی شدید را به وجود آورد. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه ارتش هوشمند مدرن مجهز به بهترین سامانه دفاع هوایی در جهان با بهترین موشک‌ها و جنگنده‌ها در مقابل پهپادها ناتوان است؟

این روزنامه نوشت: شکست در رهگیری پهپاد حزب‌الله در واقع ادامه مستقیم شکست هفت اکتبر و نادیده گرفتن واقعیت به خاطر این توهم است که اسرائیل فکر می‌کند مقابل دشمن ایستاده است و دشمن جرأت هیچ کاری را ندارد و اوضاع خوب است.

همچنین «تامر هایمن» رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) گفت: در سایه نبود طرحی برای پایان نبرد ما در مقابل جنگی بی‌پایان هستیم که ما را به سمت شکستی استراتژیک و دردناک رهبری می‌کند.

وی گفت: هرچند که حزب‌الله در معرض حمله قوی قرار گرفته و حماس آسیب دیده است اما بدترین سناریو همچنان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha