• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403072519226
  • خبرنگار : 50105

رژیم صهیونیستی قربانی جنگ خود شد

رژیم صهیونیستی قربانی جنگ خود شد

رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی به ۰.۳ درصد کاهش یافت زیرا جنگ خسارت اقتصادی را به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که رژیم صهیونیستی رشد سه ماهه دوم را کاهش داد زیرا جنگ در غزه و با حزب‌الله تلفات سنگین‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد بر اقتصاد این رژیم وارد کرد.

اداره مرکزی آمار این رژیم در برآورد خود اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی سالانه در آگوست کاهش یافته است.

رویترز گزارش کرد که نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۲۴ اخیراً توسط وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به ۱.۱ درصد و توسط بانک مرکزی به ۰.۵ درصد کاهش یافته است. اس‌اندپی گلوبال ریتینگز، در بیانیه اخیر خود با اعلام کاهش یک پله رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی به A اعلام کرد که انتظار دارد نرخ رشد صفر درصد باشد.

یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های رکود، صادرات است که برای سومین سه ماهه متوالی کاهش یافت و هفته گذشته، بانک رژیم صهیونیستی برآورد رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ را از ۱.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش داد.

طبق گزارش بلومبرگ، سرمایه‌گذاری‌های دارایی‌های ثابت راکد بوده و اکنون اندکی کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی تخمین زده می‌شود. بخش اعظم کاهش سرمایه‌گذاری‌های ثابت ناشی از رکود در ساخت و ساز است که این صنعت متکی به فلسطینی‌هایی است که از آغاز جنگ غزه از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شده‌اند.

همزمان با تضعیف اقتصاد، تورم افزایش یافته و مقامات بانک مرکزی نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره هشدار داده‌اند.

داده‌های دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نرخ تورم در این رژیم در ماه سپتامبر احتمالاً برای ترغیب سیاست‌گذاران برای کاهش نرخ بهره کافی نخواهد بود. نرخ تورم سالانه در ماه گذشته پس از رسیدن به بالاترین رقم ۱۰ ماهه ۳.۶ درصدی در ماه اگوست به ۳.۵ درصد کاهش یافت. مقامات دولتی عمدتاً مسائل مربوط به جنگ را عامل افزایش تورم از نرخ ۲.۵ درصدی در فوریه می‌دانند.

اقتصاد در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۰.۸ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha