• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403072519108
  • خبرنگار : 71967

ضرر مالی شدید دانشگاه‌های مطرح هلند

ضرر مالی شدید دانشگاه‌های مطرح هلند

براساس گزارشی که شرکت EY (یکی از بزرگترین و مهمترین شرکت‌های حسابداری در جهان) به تازگی منتشر کرده، دانشگاه‌های هلند با یک بحران مالی شدید روبرو هستند. بر این اساس ۱۴ دانشگاه مهم و بزرگ این کشور در سال ۲۰۲۳ مجموعا ۱۰۵.۳ میلیون یورو ضرر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مارتن ورشور، رئیس EY و حسابدار ارشد این مطالعه توضیح داد که افزایش هزینه‌های کارکنان و محل اقامت، دلایل اصلی این زیان‌ها هستند. بنا به گفته او، در سال گذشته تنها چهار دانشگاه توانستند از وضعیت قرمز خارج شوند.

نکته مهم‌تر این است که انتظار می‌رود وضعیت مالی این نهادهای آموزشی بدتر نیز شود. این گزارش برای سال ۲۰۲۴ زیان ۲۵۷.۲ میلیون یورو را پیش‌بینی کرده است. البته تخمین زده می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۵ میلیون یورو کاهش یابد. دانشگاه های هلند امیدوارند تا سال ۲۰۲۶ به روند سودآوری بازگردند، اما کارشناسان بر این باورند که برای رسیدن به این نقطه باید کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها انجام شود.

گفته می‌شود دانشگاه‌ها برای مهار این وضعیت قصد دارند کاهش شدیدی در هزینه‌های کارکنان و مسکن اعمال کند. ورشور در این باره می‌گوید: «این احتمالا منجر به حجم کلاس‌های بزرگ‌تر با تعداد دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد. افزایش هزینه‌ها فشار زیادی بر دانشگاه‌ها وارد کرده و آنها را وادار به ارزیابی مجدد هزینه های خود برای پرسنل و زیرساخت‌ها کرده است».

همچنین انتظار می‌رود که برنامه‌های دولت جدید هلند برای کاهش قابل توجه بودجه بخش آموزش عالی، بر ثبات مالی دانشگاه‌ها نیز تاثیر منفی بگذارد. در میان تغییرات پیشنهادی می‌توان به کاهش تعداد دانشجویان بین المللی اشاره کرد؛ اقدامی که می‌تواند اثرات بلندمدتی بر جریان درآمد دانشگاه داشته باشد.

با بدتر شدن وضعیت مالی، دانشگاه‌ها برای متعادل کردن کاهش بودجه در کنار حفظ کیفیت آموزشی، تحت فشار شدید قرار خواهند گرفت. احتمالا تأثیرات این چالش‌ها در سراسر سیستم آموزش عالی هلند احساس می‌شود و دانشجویان و کارکنان بخش عمده تغییرات را در سال‌های آینده متحمل خواهند شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha