• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072519097
  • خبرنگار : 50469

انجام ۲ پروژه تولید بار اول و ۳ پروژه پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام

انجام ۲ پروژه تولید بار اول و ۳ پروژه پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام

ایسنا/ایلام رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام از انعقاد ۲ پروژه تولید بار اول، ۳۰ پروژه پژوهشی مساله‌محور و حمایت از ۷ عنوان پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی در نیمه نخست امسال در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد.

«محسن خزلی» در این خصوص اظهار کرد: پروژه‌های تولیدی بار نخست شرکت، شامل طراحی و ساخت مبدل کویل وند به ارزش ۸۵۰ هزار یورو و طراحی و ساخت رویشگر التراسونیک پایش‌خوردگی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال می‌شود که با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی و دانش فنی متخصصان کشور به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سه پروژه پژوهشی مساله محور تحت عنوان «امکان‌سنجی بهبود عملکرد حرارتی کولر هوایی پالایشگاه» به‌دلیل افزایش دمای محیط، ساخت سیستم آلتراسونیک وایرلس پایش‌خوردگی آنلاین و حذف ترکیبات BTEX از پساب صنعتی قبل از ورود به تصفیه خانه با استفاده از روش‌های نوین با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

خزلی تصریح کرد: انجام و اجرای پروژه پژوهشی عناوین امکان‌سنجی بهبود عملکرد حرارتی کولر هوایی پالایشگاه به‌دلیل افزایش دمای محیط با هدف ارتقا بهره‌وری سیستم‌های کولرهای هوایی، کاهش دمای سیال خروجی از کولر هوایی در فصل‌های گرم، جلوگیری حداکثری از هدر رفت انرژی و کاهش مصرف انرژی منعقد شده که به مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی راهکارهای بهبود عملکرد واحدهای خنک کننده پالایشگاه ایلام می پردازد.

وی به پروژه پژوهشی ساخت سیستم آلتراسونیک و ایرلس پایش‌خوردگی آنلاین اشاره و تاکید کرد: استفاده از سیستم های تست التراسونیک به‌دلیل قابلیت اطمینان بالای نتایج تست و عدم آسیب‌رساندن به محصول و یا فرآیند مورد تست در سطح جهان و در کشور ما گسترش روز افزون داشته و استفاده از آن اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: استفاده و به‌کارگیری دستگاه‌های تست التراسونیک در بازرسی تجهیزات و قطعات تولیدی منجر به افزایش ایمنی تجهیزات به‌کار گرفته و افزایش کیفیت تولید کارخانجات تولیدی شده است و تحقیقات و سرمایه‌گذاری برای تولید این گونه دستگاه‌ها و سیستم‌ها، اقدامی توأم با سودآوری مطلوب و گامی اساسی در قطع وابستگی به واردات و خروج ارز از کشور است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، خزلی افزود: پالایشگاه گاز ایلام در این مدت و در راستای حمایت از زیست بوم نوآوری این شرکت از ۷ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha