• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072418885
  • خبرنگار : 71299

معاون عمرانی استانداری ایلام:

اجرای برنامه‌ سازگاری با کم‌آبی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

اجرای برنامه‌ سازگاری با کم‌آبی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

ایسنا/ایلام معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: اجرای برنامه سازگاری با کم‌آبی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

«سعید هژبری» امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳، در کارگروه سازگاری با کم آبی که در محل معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: باید مطالعه جامعی برای مهار آب‌های مرزی با توجه به قوانین ملی و بین‌المللی داشته باشیم تا بتوانیم به‌درستی از این ثروت ملی استفاده و حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۹ رودخانه مرزی است، خاطرنشان کرد: نمونه موفق مهار آب‌های مرزی انجام سامانه گرمسیری است که هم اکنون از محل این آب، ۵۶ درصد سد کنجانچم پر شده و ۴ هزار هکتار از مزارع استان در حال آبیاری است که تا پایان سال به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: ۹۳.۶ درصد آب تولیدی استان ایلام در حوزه کشاورزی صرف می‌شود که در این خصوص جهاد کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری باید برای امسال برنامه‌های اجرایی از قبیل توسعه آب‌رسانی صنعتی، تغییر الگوی کشت، آموزش، بهبود کانال‌ها و مسیرهای آب‌رسانی ارائه و انجام دهد و با توجه به ظرفیت موجود در استان باید درصد صنعتی‌سازی ما در حوزه جهاد کشاورزی بالا برود.

هژبری نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها را در راستای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی حائز اهمیت دانست و گفت: در شورای اشتغال و برنامه‌ریزی استان و کمیته بررسی موانع تولید، موضوع اعطای تسهیلات مناسب به دارندگان چاه جهت نصب کنتور هوشمند طرح و پیگیری شود.

وی هدف از برنامه سازگاری با کم‌آبی را محدود کردن کشاورزان ندانست و بیان کرد: این برنامه‌ها برای افزایش بهره‌وری و  حفاظت از منابع خاکی و آبی کشور که ثروتی متعلق به همه نسل‌هاست تدوین و عملیاتی می‌شود که جا دارد هر یک از اعضا در راستای حوزه عملیاتی خود برنامه‌هایشان را به‌خوبی اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha