• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403072418878
  • خبرنگار : 71271

امکان جوان‌سازی پوست با دستاورد محققان کشور

امکان جوان‌سازی پوست با دستاورد محققان کشور

محققان یک مجموعه دانش‌بنیان کشورمان موفق به تولید و عرضه محلول کمپلکس جوان‌سازی مزوتراپی شدند. 

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا فیروز، رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر مطالعه بالینی این محصول، گفت: این محلول تزریقی جهت جوانسازی پوست حاوی حدود ۴۰ نوع ویتامین، آمینو اسید و املاح معدنی مفید و ضروری جهت سلامت سلول‌های پوست است که چندی پیش توسط پژوهشگران این مجموعه دانش‌بنیان در داخل کشور تولید شده و مورد تایید بالینی نیز قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سلول‌های فیبروبلاست پوست، تولید کلاژن، الاستین و ماتریکس بین سلولی پوست است، افزود: یکی از عوامل مؤثر در پیری پوست کاهش توانایی عملکرد این سلول‌ها است و این کمپلکس جوان‌سازی با فرمولاسیون اختصاصی و مورد تایید، شرایط تغذیه‌ای خوبی برای رشد و نمو سلول‌های پوست فراهم میکند تا روند پیری این سلول‌ها به تاخیر بیفتد.

دکتر فیروز افزود: این محلول مغذی تزریقی با طول درمان تقریبی حدود دو ماه، چندی پیش مورد مطالعه بالینی قرار گرفت و از سازمان غذا و داروی ایران نیز تاییدیه دریافت کرده است.

وی گفت: طی چند مرحله متغیرهای پوستی داوطلبان مطالعه بالینی را بررسی کردیم و نتایج حاکی از تغییرات پوستی مثبت و تاثیر مشهود این محصول جوان‌سازی پوست است. 

مدیر مطالعه بالینی محلول جوان‌سازی، افزود: بهبود کیفیت پوست افراد، توسط پزشکان همکار در مطالعه بالینی نیز تایید شد، همچنین با ارزیابی‌هایی که به‌وسیله دستگاه‌های مختلف در آزمایشگاه پوست مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم، به نتایجی رسیدیم که حاکی از افزایش آب‌رسانی پوست، ترمیم و بازسازی سلول‌های سد دفاعی پوست جهت کاهش تبخیر آب میان بافتی و حفظ رطوبت، همچنین نرمی و لطافت آن بوده است. 

دکتر فیروز با بیان اینکه شواهد علمی نشان می‌دهد تزریق این محلول باعث بهبود کیفیت پوست می‌شود، تصریح کرد: بهبود خاصیت کشسانی پوست نیز نکته مهم دیگر است که طی بررسی‌های سونوگرافی پوست مشخص شد میزان کلاژنی که توسط سلول‌های فیبروبلاست ساخته می‌شود، بهبود پیدا کرده و باعث افزایش کیفیت پوست شده است.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در بررسی‌های بالینی نیز عوارضی مشاهده نشد، گفت: این محلول مخلوطی از مواد محرک برای رشد سلول‌های داربست پوست است و موجب افزایش رطوبت پوست، صاف و هموار شدن سطح پوست، بازسازی بهتر رشته‌های کلاژن و الاستین همچنین بهبود قدرت ارتجاعی پوست می‌شود. 

دکتر فیروز گفت: شبیه این محصول در برخی کشورهای دنیا وجود دارد، ولی نمونه مشابهی با این تعداد و تنوع مواد تشکیل‌دهنده در میان محصولات تولید داخل وجود ندارد؛ خوشبختانه طی چند سال اخیر به خصوص بعد از افزایش حجم تحریم‌ها، فرصتی ایجاد شد تا تولیدکنندگان ایرانی با جدیت بیشتری به سمت ساخت محصولات پوست، مو و زیبایی بروند و بعد از بررسی مطالعاتی و مقایسه، مشخص شد تقریبا اکثر محصولات تولید داخل با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha