• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418765
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

برگزاری اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت؛ ۲۶ مهرماه در مشهد

برگزاری اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت؛ ۲۶ مهرماه در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: قرار است در روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان غربت در مشهد و با حضور مهمانان متعددی از جمله شخصیت‌های لشکری و کشوری، مهمانان خارجی، نمایندگان مجالس کشورهای محور مقاومت و ۶‌ سفیر مقیم تهران برگزار شود. 

احمد معصومی‌فر امروز ۲۴ مهرماه، در نشست خبری اجلاسیه مجاهدان در غربت که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جبهه مقاومت در سال‌های گذشته تریبون و رسانه‌ای برای رساندن صدای خود به جهانیان نداشته و مجاهدین در شرایطی فداکاری و جان‌فشانی می‌کردند که در مجامع بین‌المللی و حوزه‌ دیپلماسی جایگاهی نداشتند تا از حق و حقوق خود دفاع کنند. 

وی افزود: شهید بزرگوار و سردار جبهه دیپلماسی، شهید امیرعبدالهیان طی ۳سال گذشته هم به عنوان وزیر امور خارجه و هم به عنوان پرچمدار دیپلماسی مقاومت به تبیین سیاست‌های این جبهه می‌پرداخت و صدای مقاومت را به گوش جهانیان می‌رساند و یک‌تنه بار سنگین دیپلماسی مقاومت را بر دوش می‌کشید. در واقع در دوره‌ مسئولیت ایشان، جبهه مقاومت یک نماینده ویژه در حوزه دیپلماسی داشت. امروزه شاهد هستیم که یک خیزش عظیمی در حمایت از کشورهای جبهه مقاومت در سراسر جهان از شرق آسیا تا قلب آمریکا راه افتاده است و برخی از حاکمان دولت‌های عضو سازمان ملل نیز به حمایت آشکار و پنهان از مظلومیت این جبهه می‌پردازند که گاهی اوقات به خاطر تنگناهای سیاسی نمی‌توانند آن حمایت را صراحتا اعلام کنند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی ادامه داد: مجاهدان در غربت به معنای واقعی کلمه مظلوم هستند و وظیفه ما و اصحاب رسانه این است که صدایشان را انعکاس دهیم تا تلاش‌ها و فداکاری‌های آنان برای جوامع جهانی الهام‌بخش باشد. این عزیزان کسانی هستند که برای آزادی قدس و ایجاد جایگاه رفیع برای جهان اسلام و کشورهای مسلمان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها کرده‌اند. ۸سال است که این اجلاسیه برگزار می‌شود و از ابتدا با همت و ابتکار شهید امیرعبدالهیان بود. امسال نیز این اجلاسیه با توجه به شرایط و اوضاع و احوال خاص منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ابعاد بسیار گسترده‌تری داشته باشد.

معصومی‌فر با اشاره به برنامه‌های اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت، عنوان کرد: قرار است در روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه اختتامیه این اجلاسیه در مشهد و با حضور مهمانان متعددی از جمله شخصیت‌های لشکری و کشوری، مهمانان خارجی، نمایندگان مجالس کشورهای محور مقاومت و ۶‌ سفیر مقیم تهران برگزار شود. 

همچنین محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در بخش دیگری از این نشست، بیان کرد: اجلاسیه مجاهدان در غربت در واقع گرامیداشت شهدایی است که در غربت و خارج از محدوده جغرافیایی وطن خود به شهادت رسیده‌اند. بنیان این اجلاسیه در یک روستا در شهرستان دامغان شکل گرفت و تعدادی از روستائیان زنده‌دل این برنامه را برگزار کردند و سپس به سطح کلان‌شهرها و شهرستان‌ها رسید و در حال حاضر هم به عنوان یک اجلاسیه بین‌المللی تأثیرگذار در جبهه مقاومت شناخته می‌شود. یکی از بزرگوارانی که از ابتدا به حمایت از برگزاری این اجلاسیه پرداخت، شهید امیرعبدالهیان بود. 

وی اضافه کرد: این اجلاسیه سال گذشته هم با همت عزیزان سپاه‌ پاسداران و آستان‌ قدس رضوی و شهرداری در مشهد برگزار شد. ان‌شاءالله امسال هم برگزاری این اجلاسیه ثمرات نیکویی برای ما خواهد داشت. اصل موضوع یک الگوسازی از بزرگترین شهید مجاهد در غربت، حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) است که در غربت به شهادت رسیدند.

در ادامه‌ این نشست سیدعمادالدین‌ موسوی، دبیر اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدین در غربت نیز به تشریح فعالیت‌ها و فرآیندها از آغاز تا انتهای این اجلاسیه پرداخت و اظهار کرد: افتتاحیه این اجلاسیه در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در دمشق سوریه و در شرایطی که اوضاع منطقه نابسامان بود، به همت دوستداران جبهه مقاومت برگزار شد و در ادامه نیز در اواسط تیرماه به مناسبت چهلم شهدای خدمت، برنامه‌ای با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی هندوستان و با مشارکت مجلس علمای هند در دهلی و لکهنو هندوستان برگزار شد و در حال حاضر هم که اختتامیه آن در مشهد در حال برگزاری است. 

وی افزود: امروز تقویت و پشتیبانی از جبهه مقاومت و حمایت عملی از مردم مظلوم غزه و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ضروری است و رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود در ابتدای امسال فرمودند که «حضور جبهه مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است؛ روز به روز هم بایست این جبهه بیشتر تقویت شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha