• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072418643
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد:

مدرک‌گرایی و مشاغل کاذب ۲ رقیب مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان

مدرک‌گرایی و مشاغل کاذب ۲ رقیب مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدرک‌گرایی و مشاغل کاذب قاچاق سوخت ۲ رقیب مهارت آموزی در سیستان و بلوچستان هستند، گفت: کسب دانش در دانشگاه باید توام با مهارت باشد و نباید از مهارت آموزی غافل شویم و نگاه مدرک گرایی باید زدوده شود.

جلیل شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و خصوصی انجام ‌می‌شود، افزود: ۶۲ هزار نفر طی یکسال گذشته در این استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به ۵۰ درصد از مهارت آموختگان توسط بخش دولتی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از این تعداد یک سوم در محیط کار واقعی و صنوف، آموزش‌های مهارتی را برای ارتقای توانمندی‌ها و ورود به بازار کار فرا گرفتند.

وی از بهره‌مندی ۱۰ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: آموزش و ارائه خدمات به سربازان وظیفه یکی از تفاهم‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح در سه بخش ارتش، سپاه و فراجا است که در پایان دوره سربازی هر فرد بتواند با یک مهارت وارد جامعه و بازار کار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۳۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی با نظارت این سازمان در سطح استان فعالیت دارند و حدود ۳۰ هزار نفر در این آموزشگاه‌ها از آموزش‌های مهارتی بهرمند شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های گازرسانی در شهرستان‌های زابل، زهک، سراوان و خاش، بیان کرد: رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای متناسب با بوم هر منطقه و با توجه به شرایط و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی ارائه می‌شود و اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان آمادگی برگزاری و راه‌اندازی همزمان دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را به روش‌های مختلف متناسب با فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی استان را دارد.

به گفته شهریاری، دوره‌های ویژه بانوان در زمینه گیاهان دارویی و صنایع غذایی از جمله نان‌های حجیم و نیم حجیم با توجه به شرایط و بازار کار جزو دوره‌های جدید راه‌اندازی شده در سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت ساختمان و مشاغل مرتبط با این صنعت، بویژه تاسیسات فنی و حوزه‌های تخصصی خودرو بیشترین تقاضای رشته‌های مرتبط با مهارت افزایی را در سیستان و بلوچستان دارند چرا که این صنعت رونق بیشتری دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تمایل بیشتر بانوان این استان را به شرکت در حوزه صنایع دستی، هنری و حوزه طراحی و دوخت عنوان کرد و گفت: این سازمان با شناخت و مطالعه بازار تلاش می‌کند تا بانوان را به سمت بازارهای جدیدتر سوق دهد.

شهریاری، جذابیت مشاغل کاذب و ناپایدار مرتبط با مرز، سوخت بری، قاچاق و کسب درآمدهای یک شبه برای جوانان و نوجوانان را علت عدم تمایل و اشتیاق آن‌ها برای افزایش اشتغال پایدار و کم خطر دانست.

وی افزود: برای ارائه آموزش‌های مهارتی به افرادی که در روستاها و مناطق دوردست زندگی می‌کنند و امکان دسترسی به امکانات آموزشی مهارتی را ندارند، در شهرستان‌های که قطب و قدیمی‌تر محسوب می‌شوند امکانات اقامتی را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha