• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403072418558
  • خبرنگار : 71955

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

مطالبه جدید رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته۱۴۰۰ درحال بررسی/رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت بخشی

مطالبه جدید رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته۱۴۰۰ درحال بررسی/رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت بخشی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش مهمی از مطالبات و کسورات بازنشستگان ۱۴۰۰ پرداخت شده است گفت: پس از اینکه احکام این افراد اصلاح و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که موضوع در حال کارشناسی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است، پس از اینکه احکام این افراد اصلاح شده و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است و همکاران در سازمان برنامه و بودجه موضوع را بررسی می‌کنند و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم را برای آنها پیش‌بینی خواهند کرد.

وی درباره معترضان آزمون استخدامی کیفیت بخشی نیز گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است؛ به اعتراضات رسیدگی می‌شود و افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

کاظمی درباره سامانه یکپارچه‌سازی کمک‌های مردمی مدارس گفت: اولیاء و مربیان در مدرسه از میزان کمک‌های مردمی مطلع هستند؛ رئیس انجمن اولیاء و مربیان یکی از عضوهای دارای حق امضاء برای برداشت از حساب است.

وی با بیان اینکه بدون نظر اولیاء و مربیان و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد افزود: اما در کنار این موضوع به دنبال طراحی سامانه یکپارچه هستیم تا نظارت منطقه‌ای، ملی و استانی را در مجموعه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه اضافه از مدارس ادامه داد: خانواده‌ها باید در سامانه رسیدگی به شکایات در مدارس غیردولتی هر گونه تخلفی را گزارش دهند؛ اینکه کلی بگوییم خوب نیست و در حق مدارس غیر دولتی جفا می‌شود. به هر حال مدارس غیر دولتی خدماتی را ارائه می‌دهند که براساس چارچوب تعیین شده مصوب هم شهریه دریافت می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه اگر اولیاء تخلفی مشاهده می‌کنند آن را گزارش دهند تا شهریه اضافه را برگردانیم و با مدیر متخلف برخورد کنیم در اینباره که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آنها لغو شده، ادامه دارد یا خیر؟ افزود: امکان ندارد مدرسه‌ای که مجوز ندارد، فعالیت کند، مدرسه نمی‌تواند غیر قانونی فعالیت کند چرا که نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد. مدرسه‌ای که مجوزش باطل شده هیچ دسترسی نمی‌تواند داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیات امنایی نیز اظهار کرد: شهریه‌های مدارس غیردولتی تعریف شده است و طبیعتا هیات امنا نوع فعالیت‌ها را مصوب می‌کند. شهریه مدارس هیات امنایی متفاوت است، مدارس با فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف، شهریه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

کاظمی در پاسخ به اینکه برخی والدین اعلام کرده‌اند مدارس هیات امنایی، دانش آموزان خارج از محدوده را با ۲ برابر شهریه تعیین شده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام می‌دهند و گاهی اولیاء خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبت‌نام شود؛ مدیران مدارس تحت فشار دانش آموزان را ثبت‌نام می‌کنند، اما هر نوع تخلفی که ثبت شود را رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۳:۵۷

سلام جناب وزیر لطفا ب نمرات پایین همه دواطلبان کیفیت بخشی کدپایین داده شده رسیدگی کنین بی عدالتی در مصاحبه ها صورت گرفته ممنون میشیم رسیدگی جدی بفرمایین