• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072418543
  • خبرنگار : 50233

واکنش امام جمعه سمنان به سفر خارجی اعضای شورا/ انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

واکنش امام جمعه سمنان به سفر خارجی اعضای شورا/ انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به سفر اخیر شهردار و اعضای شورای شهر به چین و ازبکستان(سمرقند و بخارا)، انجام برخی سفرهای خارجی و آشنایی با پروژه‌های شهری دیگر کشورها را مفید و موثر ارزیابی کرد و گفت: باید اهداف و دستاوردهای چنین سفرهایی برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۲۴ مهرماه با حضور در صحن علنی پارلمان شهری و در نشستی با اعضای شورای شهر سمنان اظهار کرد: انجام سفرهایی از این دست حتما دستاوردها و منافعی برای شهر به همراه دارد.

وی با بیان اینکه چرایی انجام این سفرها نباید در اذهان عمومی مبهم باقی بماند ادامه داد: بازدید مدیریت شهری و اعضای شورا از طرح‌ها و پروژه‌های شهری دیگر کشورها حتما منافعی به همراه داشته لذا اعضای شورا باید در این زمینه‌ها روشنگری کنند تا به برخی شایعات دامن زده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم توجه به روشنگری و شفافیت تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان امور مربوط به شهر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه آشنایی با پروژه‌های شهری دیگر ملل ممکن است دستاوردهایی داشته باشد که در آینده خود را نشان دهند افزود: انتظار می‌رود که اعضای شورا و مدیریت شهری دلایل و دستاوردهای سفرهایی از این دست را با مردم در میان بگذارند.

لزوم اولویت‌بندی و فازبندی پروژه‌های شهری

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های شهری تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد پروژه‌ها باید یک ضرورت‌سنجی دقیق در این بخش انجام و پروژه‌ها اولویت‌بندی شوند. اجرای برخی پروژه‌ها کار خوبی است اما ممکن است با توجه به نیازهای شهر و شهروندان، در زمان فعلی اجرای پروژه‌های دیگری اولویت داشته باشد.

مطیعی همچنین بر ضرورت آنچه فازبندی پروژه‌ها می‌خواند تاکید کرد و گفت: اجرای برخی پروژه‌ها نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی است که ممکن است در یک فاز از عهده مدیریت شهری برنیاید لذا باید پروژه‌هایی نظیر اصلاح ورودی‌های شهری را فازبندی کرد و در هر مرحله بخشی از آن را اجرا کرد تا هم مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند و هم شهروندان در جریان اجرایی شدن پروژه‌ها و پاسخگویی به نیازهای واقعی آنها قرار گیرند.

امام جمعه سمنان بر لزوم بهره‌مندی شهر از یک طرح جامع کارشناسی شده تاکید و عنوان کرد: داشتن طرح جامع سبب می‌شود که با تغییر مدیران، پروژه‌ها رها نشوند. هر مدیری هم که بیاید متناسب با طرح جامع، روند توسعه شهری را دنبال می‌کند.

واکنش امام جمعه سمنان به سفر خارجی اعضای شورا/ انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

وی بر لزوم حفظ سرمایه‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: ما در بسیاری از حوزه‌ها، نیروهای انسانی خوبی داریم لذا باید با تغییر مدیریت‌ها از این نیروها که از سرمایه‌های واقعی استان هستند مراقبت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم تربیت و آموزش مدیران کارآمد تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مدیران با تجربه، در کنار خود مدیران توانمند و جوانی تربیت کنند تا در مواقع لازم از ظرفیت این نیروها بهره گرفته شود.

 امام جمعه سمنان همچنین بر ضرورت توجه به مباحث فرهنگی و عقیدتی تاکید و اظهار کرد: یکی از وظایف حاکمیت هدایت جامعه به سمت معنویت و کمال است.

انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

وی در بخش دیگری با انتقاد از آنچه رشد و توسعه کاریکاتوری شهر می‌خواند گفت: در بحث توسعه شهری باید به همه شهر توجه شود نه اینکه بیشتر تمرکز و توجه معطوف به برخی محلات و مناطق شود.

مطیعی بی‌توجهی به مناطق جنوبی و حاشیه‌ای شهر را یک ایراد برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که به طور مثال تعریض یک خیابان در مناطق شمالی شهر با سرعت مناسبی انجام می‌شود اما تعریض یک خیابان در حاشیه و یا جنوب شهر سال‌ها به درازا می‌کشد. برخی پلاک‌ها عقب‌نشینی کرده و برخی‌ها فرآیند خرید و عقب‌نشینی آنها مدت‌ها طول می‌کشد و همین یک شکل کاریکاتوری به توسعه آن می‌دهد که زیبنده مدیریت شهری نیست.

وی همچنین با اشاره به گستره بالای بافت فرسوده در شهر سمنان گفت: این نگاه که همه بافت‌های فرسوده در شهر، میراثی هستند و باید حفظ شوند نگرش درستی نیست. البته حتما باید آثاری که واجد شاخص‌های لازم هستند حفظ شوند اما اینکه به بهانه میراثی بود، توسعه در این مناطق با مشکل مواجه شود نیز درست و پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود همین نگرش‌ها سبب می‌شود که برخی از این بافت‌های فرسوده به محلی برای بروز ناهنجاری‌ها و بزه‌های مختلف اجتماعی تبدیل شوند.

واکنش امام جمعه سمنان به سفر خارجی اعضای شورا/ انتقاد از توسعه کاریکاتوری شهر

وی با اشاره به کمبود روشنایی در برخی محلات و بوستان‌های سطح شهر گفت: خیلی از بزه‌ها در تاریکی انجام می‌شود لذا اگر امکان آن فراهم شود، باید به بحث روشنایی معابر و به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها توجه ویژه شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به استفاده بسیاری از گردشگران از پارک سوکان در خروجی شرقی سمنان گفت: به نظر می‌رسد که اگر این پارک از دنجی خارج شود، بستر برای استفاده مناسب‌تر زوار و گردشگران از آن فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در خاتمه بر لزوم توجه بیش از پیش بهع مفاخر ملی و استانی در نامگذاری معابر شهری تاکید و تصریح کرد: نامگذاری معابر به نام نامی شهدا در واقع فرصتی برای نشان دادن عرض ارادت ما به شهدای والامقام است.

وی با اشاره به مدت باقیمانده تا پایان کار شورای ششم گفت: انتظار می‌رود که مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در این فرصت باقیمانده بر اجرای یک پروژه بزرگ و ماندگار تمرکز کنند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کمیت و تعدد پروژه‌ها چندان مهم نیست اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایندگان شورا به عنوان یک باقیات صالحات بر اجرایی شدن یک پروژه‌ بزرگ و ماندگار در شهر سمنان تمرکز کنند. پروژه‌هایی که مشکل مردم را حل کرده و انشالله به عنوان یک کار ماندگار در کارنامه مدیریتی آنها ثبت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha