• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072418533
  • خبرنگار : 71567

تازه‌ترین آمار داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۴ اعلام شد

تازه‌ترین آمار داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۴ اعلام شد

مدیر کل روابط عمومی سازمان ملی سنجش از ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: مهلت نام نویسی تا ۲۸ مهر ماه ادامه دارد.

علیرضا کریمیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴  که از روز گذشته یکشنبه به تاربخ ۲۲ مهرماه آغاز شده است تا روز شنبه به تاریخ ۲۸ این ماه ادامه دارد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ ثبت نام کردند، افزود: متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورتی که واجد شرایط هستند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند. دفترچه راهنمای ثبت نام، هم زمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان ملی سنجش تاکید کرد: پذیرفته شدگان دوره های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. همچنین تمام پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه در سال ۱۴۰۲ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۴، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

وی اظهار کردک: پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه آزمون کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیرروزانه کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما، در آزمون کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ ثبت‌نام و شرکت کنند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha