• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072418530
  • خبرنگار : 50604

«اسب ترکمن»نمونه موفق همکاری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران با جهاد دانشگاهی گلستان

«اسب ترکمن»نمونه موفق همکاری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران با جهاد دانشگاهی گلستان

ایسنا/گلستان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و جهاددانشگاهی استان گلستان با هدف ایجاد هم‌افزایی به منظور استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های طرفین در راستای توسعه دانش فنی در زمینه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه برای رفع نیازهای کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک زمینه بهره‌مندی به ارتقاء سطح همکاری بین واحدی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، خدمات تخصصی و اشتغال تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، در جلسه عقد تفاهم نامه که با حضور دکتر سید ضیاء نصرتی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و مسئولان دو مجموعه برگزار شد، دکتر نصرتی از همکاری و همراهی علمی و مشاوره ای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در زمینه ذخایر ژنتیکی و زیستی استان بویژه اسب ترکمن که در یک سال اخیر با جهاددانشگاهی واحد استان گلستان داشت، تشکر نموده، و این همکاری را نمونه ای موفق از همکاری بین واحدهای جهاددانشگاهی دانسته و ترویج این فرهنگ همکاری را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت های طرفین در رفع مشکلات کشور و همچنین اولویت های استان گلستان تاکید کرد.

در ادامه، ابراهیم شهبازی رییس جهاددانشگاهی واحد استان گلستان، به سابقه فعالیت و تشکیل واحد و حوزه های فعالیت آن اشاره و اعلام کرد: این واحد ظرفیت های زیرساختی، دانشی و مالی خوبی در حوزه گیاهان دارویی، دام سنگین، دام سبک و خصوصا اسب ترکمن دارا است.

دکتر حسین شاهسوارانی نیز بر استفاده از ظرفیت های ذخایر زیستی و ژنتیکی استان تاکید کرد و افزود: همگرایی در استفاده از توانمندیهای دومجموعه باعث افزایش و تقویت هم افزایی توانمندی‌ها می‌شود.

وی گفت: این مرکز با تمام توان علمی و زیرساختی آماده همکاری با واحدهای استانی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور است و از طریق این شبکه سازی تلاش بر این است تا ماموریت‌های محوله به خوبی به انجام برسد.

در این جلسه مقرر شد نمایندگانی از طرفین مسئول پیگیری امور شده و با توجه به امکانات و اولویت های استانی و منطقه ای، فهرست همکاری های فیمابین تعیین و در قالب قراردادهای مجزا پیگیری و اجرا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha