• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072418502
  • خبرنگار : 71049

«تاد» چاره کار اسرائیل نیست؛ راه نفوذ حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی باز است

«تاد» چاره کار اسرائیل نیست؛ راه نفوذ حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی باز است

یک کارشناس مسائل منطقه گفت که عملیات یکشنبه شب حزب‌الله لبنان و عبور پهپادها از پدافندهای اسرائیل و اصابت به عمق ۶۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نشان داد که هیچ کدام از امکانات نظامی که در اختیار این رژیم قرار گرفته، مانع حزب‌الله نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان به منظور پاسخ به حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در «بنیامینا» در نزدیکی حیفا انجام داد. 

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.

در همین حال، سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم اذعان کرد که پهپادی که به پایگاه نظامی گولانی در جنوب حیفا حمله کرد، پدافند هوایی را دور زد و بدون کشف به پادگان نفوذ کرد. 

در بیانیه اتاق عملیات مقاومت آمده است: نیروی موشکی مقاومت در یک عملیات کیفی و ترکیبی، ده‌ها موشک به سمت اهداف مختلف در مناطق نهاریا و عکا با هدف مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرد. همزمان نیروی هوایی مقاومت گروهی از پهپادهای مختلف را پرتاب کرد که برخی از آن‌ها برای اولین بار به سمت مناطق مختلف در عکا و حیفا پرتاب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند.

پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند، منفجر شدند؛ درحالی‌که آن‌ها در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها نفر از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.

«تاد» چاره کار اسرائیل نیست؛ راه نفوذ حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی باز است
بازدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی

شگفتانه‌هایی که تصورات دشمن را به هم ریخت

«سعدالله زارعی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات حزب‌الله لبنان در یک ماه گذشته علیه رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله در این مدت شگفتانه‌هایی از خود نشان داده است که کم سابقه بود. آن‌ها در این مدت نشان دادند که توان رزمی بالایی دارند و تاکنون توانمندی رزمی و لجستیکی خود را نشان نداده بودند و در مراحل مختلف موفقیت‌های جدیدی خلق کردند و توانستند دشمن را در وضعیت «انتظار» قرار دهند. 

وی ادامه داد: حزب‌الله در دو سه روز گذشته اقدامات تهاجمی داشت و توانست به عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی نفوذ کند. اقدام حزب‌الله در نفوذ به عمق ۶۰ کیلومتری تل‌آویو که مقر مهم‌ترین تیپ عملیاتی اسرائیل به نام «گولانی» است و تلفات سنگینی که از حمله به این نقطه متحمل شدند، به طوری که گالانت، وزیر جنگ این رژیم بعد از بازدید از این مکان از حجم حملات و تلفات ابراز شگفتی کرده نشان می‌دهد که آن‌ها اصلا انتظار چنین حملات و ضرباتی را از سوی حزب‌الله نداشتند. آن‌ها تصور نمی‌کردند که حزب‌الله بتواند از سامانه‌های پدافندی چند لایه‌ای که اسرائیل با کمک کشورهای حامی خود به دست آورده عبور کند و چنین ضربه‌ای به آن‌ها وارد کند. این یکی از اقدامات شگفت حزب‌الله بود که تصورات دشمن را به کلی به هم ریخت.

زارعی اظهار کرد: موفقیت حزب‌الله در حمله به مواضع مهمی در سرزمین‌های اشغالی در حالی است که اسرائیلی‌ها حجم زیادی از نیروهای نظامی خود را در مرزهای شمالی با لبنان مستقر کردند و بر عملیات زمینی تمرکز دارند که حتی در این عملیات‌ها هم تا الان موفق نبودند و متحمل خسارات مالی و جانی زیادی شدند. حزب‌الله در مقابله زمینی با اسرائیل نیز مصاف سنگینی داشت و مانع ورود آنها به داخل لبنان شدند و بالعکس عمق ۶۰ کیلومتری اسرائیل را هدف قرار دادند. 

این کارشناس مسائل منطقه گفت: قرار نیست با شلیک پهپاد به اسرائیل از سوی لبنان معادله جنگ تغییر کند بلکه این اقدامات و تحرکات از سوی حزب‌الله در راستای کاستن امنیت از جبهه دشمن است و اینکه به آن‌ها بگوید اگر به خیره‌سری خود ادامه دهند، باید پذیرای تلفات مالی و جانی زیادی در منطقه و نیز تا اعماق سرزمین‌های اشغالی از جمله حیفا و تل‌آویو باشند. این موضوع پیام خاص خود را دارد و اسرائیلی‌ها حتما متوجه این موضوع هستند که اگر عاقلانه‌تر برخورد نکنند خسارات جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

«تاد» چاره کار اسرائیل نیست؛ راه نفوذ حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی باز است
انتقال مجروحان حمله پهپادی حزب‌الله به بیمارستان

تاد هم به حال اسرائیل فایده‌ای نخواهد داشت

وی با اشاره به اخبار مربوط به تحویل سامانه دفاع موشکی «تاد» از سوی آمریکا به اسرائیل، با تاکید بر اینکه برخلاف تصورات و اخبار رسانه‌های خارجی این سامانه در سال‌های گذشته به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده بود، اظهار کرد: امروز درباره تحویل این سامانه به اسرائیل از سوی آمریکا در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود و بیشتر این موضوع تبلیغات برای بر هم زدن روحیه جبهه حزب‌الله است. طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۱۹ سامانه تاد در آن مقطع به اسرائیل داده شده است و موضوع جدیدی نیست.

زارعی ادامه داد: به علاوه حتی در اختیار قرار دادن این سامانه هم به حال اسرائیل فایده‌ای نخواهد داشت؛ مگر سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین، فلاخن و پیکان و دیگر کمک‌های پدافندی به اسرائیل مانع از رسیدن موشک‌ها شده است که این سامانه مانع شود؟! 

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد که استفاده از سامانه تاد تغییری در وضعیت جنگ به نفع اسرائیل نخواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز در روند تنش و جنگ در منطقه به ویژه در شرایط کنونی در جنگ میان حزب‌الله و اسرائیل مهم است، روایت‌های رسانه‌های و روانی است. آن‌ها با استفاده از امکانات و لشکر رسانه‌ای که در اختیار دارند، با عملیات روانی سعی دارند رعب و وحشت ایجاد کنند، درحالی که این مسائل در جبهه مقاومت و حزب‌الله موضوعی ناشناخته و ناآشنا نیست. 

زارعی گفت: آمریکا و اروپا هر نوع تسلیحاتی که اسرائیل بخواهد در اختیارش قرار می‌دهند و اسرائیل با پشت گرمی به آن‌ها حملات و تعرضات خود را علیه مردم لبنان و غزه انجام می‌دهد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha